Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
اکسین خوزستان واحد نمونه صنعتی کشور در تولید ورق های عریض
 

اکسین خوزستان واحد نمونه صنعتی کشور در تولید ورق های عریض

چهارشنبه، 23 مهر 1393 | Article Rating
رییس کنترل کیفیت شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: این واحد برای نخستین بار در طول فعالیت خود به عنوان تنها شرکت فولادی نمونه کشور در زمینه تولید ورق های گرم نوردیده عریض معرفی شد.

'ابوالفضل حیدریان' افزود: این نوع ورق های تجاری در کشور توسط دیگر شرکت ها مانند فولاد مبارکه، کاویان و نورد و لوله اهواز نیز تولید می شود اما از نظر ابعادی شرکت فولاد اکسین تنها شرکتی است که این ورق ها را به صورت عریض و در ضخامت های پنج تا 150 میلی متر تولید می کند.

وی گفت: سالانه افزون بر 800 هزار تن انواع ورق های گرم نوردیده عریض در این شرکت تولید می شود.

حیدریان افزود: با توجه به این که اسلب ها و مواد اولیه در اختیار شرکت با وزن کم و 12تنی است اگر اسلب با وزن 22 تنی و مورد نظر شرکت تولید شود ظرفیت تولید آن به بالاتر از این رقم می رسد.

* فولاد اکسین خوزستان محصولات آلیاژی خاص با ارزش افزوده بالا تولید می کند

وی در عین حال گفت: هدف راهبردی آینده شرکت فولاد اکسین تولید محصولات آلیاژی خاص با ارزش افزوده بالا مانند ورق های API است که در تولید خطوط لوله نفت و گاز کشور کاربرد دارد.

حیدریان افزود: این نوع ورق ها هم اینک وارداتی است و از کشورهای چین و هند تامین و به داخل کشور وارد می شود.

وی تاکید کرد: با تولید چنین محصولاتی شرکت فولاد اکسین خوزستان با همکاری شرکت های لوله سازی اهواز و ماهشهر می توانند کشور را در ساخت تمام خطوط لوله نفت و گاز مورد نیاز خودکفا کنند.

شرکت فولاد اکسین خوزستان در زمینی به مساحت 160هکتار و در 10سالن با مجموع زیربنای حدود 100 هزار متر مربع، در اهواز احداث شده و پروژه نورد ورق عریض آن با 250میلیون دلار سرمایه گذاری و یک هزار و 600 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی به بهره برداری رسید.

ظرفیت اسمی تولید ورق در این شرکت سالانه یک میلیون و 50 هزار تن است که حدود 210هزار تن از این مجموع قابلیت انجام عملیات حرارتی را دارد.

در چارچوب نیاز صنایع عظیم کشور به ورق فولادی با عرض بالا، شرکت فولاد اکسین خوزستان از سال 82 فعالیت خود را آغاز کرده است.

فعالیت اصلی شرکت تولید انواع ورق های فولادی تا عرض 4.5 متر با ضخامت های مختلف، مقاومت بالا (High Strength) و منحصر به فرد در کشور و خاورمیانه و همچنین انجام عملیات احیای مستقیم، ذوب و ریخته گری اسلب عریض، نورد و تولید ورق و انجام تمام عملیاتی که در جهت تحقق این اهداف ضرورت دارد.

محصولات تولیدی و نهایی شرکت انواع ورق فولادی با مقاومت بالا برای مصارف گوناگون مانند لوله انتقال نفت و گاز با قطر بالا، صنایع کشتی سازی، دیگ بخار صنعتی و نیروگاهی، مخازن زیر فشار و مخازن بزرگ ذخیره مایعات نفتی وشیمیایی، ورق فولادی مخصوص برای مصرف در سازه های خاص با خواص مکانیکی متنوع است.

تصاویر
  • اکسین خوزستان واحد نمونه صنعتی کشور در تولید ورق های عریض
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها