Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
گندله سهمیه‌بندی شد
 

گندله سهمیه‌بندی شد

پنجشنبه، 24 مهر 1393 | Article Rating

با توجه به اینکه تعداد تولیدکنندگان گندله در کشور محدود بوده و میزان تولید این ماده معدنی نیز نیاز داخل را تامین نمی‌کند، گندله سهمیه‌بندی شده است.

با توجه به کمبود این ماده در بازار داخلی، وزارت صنعت، معدن و تجارت طی اقدامی گندله را به‌صورت سهمیه‌بندی در اختیار واحدهای دولتی و خصوصی گذاشته است و شرکت‌های تولیدکننده گندله را ملزم به این امر کرده است؛ اما نکته‌ای که باعث اعتراض واحدهای بخش خصوصی تولید آهن اسفنجی و شمش بوده این است که چرا گندله را در اختیار واحد‌های بزرگ نیمه دولتی مانند فولاد مبارکه، فولاد خوزستان وفولاد خراسان قرار می‌دهند.

این در حالی است که این واحدها خود کنسانتره سنگ‌آهن را مستقیما از معادن با قیمت‌های دولتی دریافت کرده و واحدهای تولید گندله نیز دارند. به نظر می‌رسد در صورت حذف سهمیه گندله واحدهای بزرگ دولتی میزان گندله بیشتری در اختیار واحدهای بخش خصوصی قرار بگیرد و آنها نیز بتوانند با افزایش میزان ظرفیت هزینه تمام شده خود را کاهش دهند.

گندله طی فرآیندی از کنسانتره سنگ‌آهن حاصل شده و به‌عنوان ماده اولیه آهن اسفنجی به شمار می‌رود.

طبق اظهارات جعفر سرقینی، معاون امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال‌جاری حدود 8 میلیون تن کمبود گندله در بازار داخل وجود دارد که این میزان در سال آتی به 16 میلیون تن می‌رسد و به گفته وی با وجود تلاش‌هایی که صورت گرفته بالغ بر یک میلیون تن گندله به کشور وارد شده است. 

تصاویر
  • گندله سهمیه‌بندی شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها