Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
راهکارهای توسعه زنجیره تولید فولاد
 

راهکارهای توسعه زنجیره تولید فولاد

دوشنبه، 28 مهر 1393 | Article Rating

بهادر احرامیان، عضو هیئت مدیرهانجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به ماهنامه چیلان گفت: امروزه مسئله عدم توازن بخشهای مختلف زنجیره تولید فولاد به صورت محسوسی دیده می شود. به عنوان مثال بسیاریاز واحدهای تولید آهن اسفنجی به دلیل نبود گندله و نیز به همین منوال واحدهایتولید گندله به دلیل کمبود کنسانتره از فعالیت بازمانده اند. همچنین چند واحدتولید کنسانتره نیز به دلیل مسائلی مانند عدم تامین آب یا عدم وجود سازکار مناسبتامین سنگ آهن خود، از تولید با ظرفیت کامل یا حتی فعالیت بازمانده اند.

وی افزود: حاد ترین این وضعیت در حالحاضر در تولید کنسانتره و گندله به چشم می خورد. با راه اندازی تنها چند واحد ازواحد های آهن اسفنجی در حال اجرا عدم امکان تامین گندله و کنسانتره باعث توقف یاعدم امکان استفاده از حداکثر ظرفیت سرمایه گذاری انجام شده دراین واحدها شده است.

احرامیان در ادامه در گفت و گو باچیلان خاطر نشان کرد: از طرف دیگر یکی از عواملی که بهره برداری از امکانات فعلیایجاد شده در زنجیره تولید را با مشکل مواجه کرده است عدم وجود برخی زیر ساخت هایلازم مانند دسترسی به آب، برق و امکانات حمل و نقل می باشد. مواردی که هنوز درتعریف وظایف حاکمیتی جا دارند و خود نیاز به توجه و سرمایه گذاری عمده دارند. باتوجه به عدم توازن ظاهری و واقعی نهفته در زنجیره تولید فولاد کشور حجم زیرساخت هاو سرمایه گذاری مورد نیاز جهت ایجاد و به بهره برداری رساندن آن ها قابل توجه میباشد و در صورتی که دولت بتواند نسبت به فراهم کردن آنها در زمان مناسب و به طوریکه جوابگوی نیاز توسعه صنعت فولاد کشور باشد اقدام کند بخش بزرگی از مقدمات توسعهزنجیره تولید فولاد کشور فراهم می گردد.

تصاویر
  • راهکارهای توسعه زنجیره تولید فولاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها