Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تولید بیش از ۳ میلیون تن محصول در فولاد مبارکه اصفهان، سبا و هرمزگان
 

تولید بیش از ۳ میلیون تن محصول در فولاد مبارکه اصفهان، سبا و هرمزگان

جمعه، 30 آبان 1393 | Article Rating
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: طی 6 ماه نخست سال جاری، 3میلیون و 686 هزار تن محصول در فولاد مبارکه، سبا و هرمزگان تولید شده است.

بهرام سبحانی رئیس هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد ایران و مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد شرکت فولاد مبارکه طی 6 ماه نخست امسال اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه اصفهان بزرگ‌ترین تولید‌کننده ورق‌های فولادی تخت در خاورمیانه محسوب می‌شود که در سال 1370 را‌ه‌اندازی شد؛ همچنین فولاد مبارکه اصفهان بزرگ‌ترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان و دومین تولید‌کننده فولاد در منطقه است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به تولید بیش از 7 میلیون و 150 هزار تن محصول در فولاد مبارکه، سبا و هرمزگان در سال گذشته تصریح کرد: همچنین طی 6 ماه نخست امسال، 3 میلیون و 686 هزار تن محصول در فولاد مبارکه، سبا و هرمزگان تولید شده است.

وی با تأکید بر اینکه ارزش فعلی گروه فولاد مبارکه 22 میلیارد تومان است، ادامه داد: فولاد مبارکه تولی‌ کننده تختال، کلاف گرم، کلاف سرد، کلاف گالوانیزه، کلاف ورق رنگی و کلاف ورق قلع اندود است.

این مسئول با اشاره به اینکه فولاد مبارکه سپاهان در مجموعه‌های مختلف به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم سهام دارد، افزود: براساس طرح توسعه باید 7.2 دهم میلیون تن در فولاد مبارکه محصولات مختلف تولید شود.

*امروز سرمایه فولاد مبارکه 5 هزار میلیارد تومان است

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با تأکید بر اینکه سرمایه این شرکت در ابتدای تأسیس یک میلیون تومان بوده است، گفت: امروز سرمایه شرکت فولاد مبارکه اصفهان پنج هزار میلیارد تومان بوده که در بورس ثبت شده است.

وی به مأموریت شرکت فولاد مبارکه اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: ایفای نقش محوری در توسعه صنعتی، اجتماعی و اقتصادی کشور و ارتقای سطح فناوری صنعت فولاد به عنوان سازمانی جها‌ن‌تراز به عنوان مأموریت این شرکت محسوب می‌شود.

سبحانی با اشاره به سهم فولاد مبارکه در تولید فولاد خام کشور طی 6 ماه نخست امسال تصریح کرد: سهم تولید محصولات فولادی تخت فولاد مبارکه در ایران در سال گذشته 61 درصد و در 6 ماه نخست امسال 63 درصد بوده است.

*سهم 50 درصدی فولاد مبارکه از فولاد کشور

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه فولاد مبارکه در سال گذشته و 6 ماه نخست امسال داری سهم 50 درصدی از فولاد کشور است، اضافه کرد: فولاد ایران با گروه فولاد مبارکه اصفهان دومین شرکت در سطح منطقه است و ایران در بخش تولید‌کنندگان جایگاه پانزدهم را دارد.

سبحانی افزود: شرکت فولاد مبارکه اصفهان سهم یک درصدی در تولید نا‌خالص داخلی و سهم پنج درصدی در تولید نا‌خالص داخلی بخش صنعت دارد.

وی به اشتغال‌زایی مستقیم و غیر‌مستقیم بیش از 30 هزار نفر در سرمایه‌گذاری‌های جدید در استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و ادامه داد: طی 6 ماه نخست امسال، 3 میلیون و 688 هزار تن گندله، 4 میلیون و 394 هزار تن آهن اسفنجی و 3 میلیون و 685 هزار تن تختال در فولاد مبارکه، سبا و هرمزگان تولید شده است.

*کاهش 68 درصدی مصرف آب در فولاد مبارکه

سبحانی به کاهش 68 درصدی مصرف آب در مقابل افزایش 225 درصدی تولید در فولاد مبارکه اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: خرید 66 درصدی سهام کارخانه ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، 65 درصدی سهام طرح فولاد سپیددشت و 52.57 درصدی سهام شرکت فولاد امیرکبیر کاشان، احداث واحد‌های تولید کنسانتره و گندله در سنگان و مشارکت در طرح ساخت کارخانه الکترود گرافیتی اردکان از سرمایه‌گذاری‌های جدید فولاد مبارکه اصفهان است.

وی با تأکید بر اینکه طی 6 ماه نخست امسال میزان فروش محصولات شرکت فولاد مبارکه اصفهان در داخل 2 میلیون و 330 هزار تن، در بخش صادرات 717 هزار تن و در مجموع 3 میلیون و 47 هزار تن بوده است، افزود: فروش محصولات کیفی نیز 770 هزار تن و فروش MB 28 هزار تن بوده است.

*صادرات 43 درصدی فولاد مبارکه به اروپا

وی با بیان اینکه صادرات شرکت فولاد مبارکه اصفهان در سال گذشته به اروپا 30 درصد، به خاور دور 21 درصد و به خاورمیانه نیز 49 درصد بوده است، گفت: طی 6 ماه نخست امسال، صادرات این شرکت در اروپا 43 درصد، در خاور دور 12 درصد و در خاورمیانه 45 درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه سپاهان با اشاره به اینکه در سال 1368 ساختمانی در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان ساخته شد و مقرر شده بود که این ساختمان به مرکز تحقیقات آهن و فولاد ایران تبدیل شود، اظهار کرد: در آن زمان بودجه فولاد مبارکه متوقف شد و این طرح نیز پا نگرفت و این ساختمان نیز بدون نتیجه ماند.

وی ادامه داد: اما حدود سه سال پیش در سفر معاون رئیس جمهور به اصفهان با مدیریت وقت تفاهمنامه‌ای منعقد شده بود که براساس آن این ساختمان در اختیار سازمان حفاظت محیط ‌زیست قرار بگیرد تا دانشگاه فناوری محیط‌ زیست در این ساختمان احداث شود.

سبحانی با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه سه سال پیش از امضای این تفاهمنامه از لیست صنایع آلاینده خارج شده بود، تصریح کرد: بحث آلاینده بودن صنایع معیار و شاخصه دارد و این معیار و شاخصه نیز توسط سازمان محیط‌ زیست تعریف شده است.

وی با تأکید بر اینکه ورزشگاه نقش جهان به دولت اختصاص داشته است، افزود: با توجه به شرایط این پروژه و ضرورت تکمیل و بهره‌برداری آن تصمیم گرفتیم که در راستای احداث آن وارد شویم.

سبحانی با اشاره به اینکه باشگاه فولاد مبارکه سپاهان بازی‌های متعددی را دارد که در حال حاضر مجبور است آن‌ها را در ورزشگاه فولاد‌شهر برگزار کند، گفت: جاده اصفهان به سمت فولاد‌شهر حادثه‌خیز است و باشگاه فولاد مبارکه سپاهان نیز باید یک ورزشگاه داشته باشد.

وی با بیان اینکه با توجه به این موارد به این نتیجه رسیدیم در صورتی که شرایط مورد نیاز واگذاری این پروژه وجود داشته باشد، پروژه نقش جهان به ما واگذار شود تا آن را تکمیل و احداث کنیم، اظهار کرد: موضوع واگذاری این پروژه به شرکت فولاد مبارکه در زمان سفر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به اصفهان مطرح شد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان اضافه کرد: شب گذشته در استانداری جلسه‌‌ای در این زمینه برگزار شد و توافق کردیم که ورزشگاه نقش جهان را با وضعیت فعلی به دست بگیریم و آن را تکمیل و آماده بهره‌برداری کنیم.

*سرمایه‌گذاری 180 میلیارد تومانی برای کنترل آلاینده‌ها در فولاد مبارکه

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه از 7 هزار و 600 قطعه‌ای که در فولاد مبارکه مورد نیاز است، 5 هزار و 109 مورد در داخل کشور تولید می‌شود، اضافه کرد: حدود 67 درصد قطعات یدکی مورد نیاز در این شرکت در داخل تولید می‌شود.

تصاویر
  • تولید بیش از ۳ میلیون تن محصول در فولاد مبارکه اصفهان، سبا و هرمزگان
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها