Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
کیفیت فولاد ذوب‌آهن در بالاترین سطح کشور قرار دارد
 

کیفیت فولاد ذوب‌آهن در بالاترین سطح کشور قرار دارد

دوشنبه، 05 آبان 1393 | Article Rating
مدیر کیفیت شرکت ذوب‌آهن اصفهان گفت: کیفیت فولاد تولید شده در شرکت ذوب‌آهن اصفهان در بالاترین سطح کشور قرار داشته و قابلیت رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی را دارد.

عباس عباس‌زاده  اظهار کرد: امسال برای ششمین سال است که ذوب‌آهن اصفهان به عنوان صادرکننده نمونه انتخاب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ذوب‌آهن اصفهان برای نخستین بار در سال 1371 به عنوان صادرکننده نمونه کشور انتخاب شد، افزود: در آن سال برای اولین بار محصولات ذوب‌آهن به خارج از کشور صادر شد.

مدیر کیفیت شرکت ذوب‌آهن اصفهان با بیان اینکه کیفیت فولاد ذوب‌آهن در بالاترین سطح کشور قرار دارد، اظهار کرد: فولاد تولید شده در ذوب‌آهن قابلیت رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی را دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که تحریم‌ها چه تاثیری بر عملکرد این شرکت گذاشته، گفت: پیش از اعمال تحریم‌ها بازار‌های صادراتی ما شامل کشورهای انگلستان، آلمان، اسپانیا، پرتغال و کانادا و بسیاری از کشورهای دیگر می‌شد.

عباس‌زاده اضافه کرد: پس از اعمال تحریم‌ها و محدودیت‌های بانکی تمرکز بازارهای صادراتی ما به کشورهای حوزه خلیج فارس معطوف شد.

وی گفت: تحریم‌های بانکی سبب شد که بسیاری از این شرکت‌ها را از لیست بازارهای خود حذف کنیم در صورتی که درخواست‌های زیادی از سوی همین شرکت‌ها برای محصولات ذوب‌آهن وجود داشت.

مدیر کیفیت شرکت ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد: مشکلات مربوط به پرداخت‌های مالی سبب شد تا ما به درخواست‌های این کشورها پاسخ منفی دهیم.

وی یکی از سیاست‌های خود را تنوع در تولید و همچنین طراحی محصولات بر اساس سلیقه مشتری عنوان کرد.

عباس‌زاده خاطر نشان کرد: قیمت تمام شده محصولات این شرکت در مقایسه با محصولات مشابه کمتر است.

وی تصریح کرد: کیفیت، تنوع و مزیت رقابتی قیمت‌های فولاد تولید شده در این شرکت از عوامل موفقیت این شرکت به حساب می‌آید.

مدیر کیفیت شرکت ذوب‌آهن اصفهان در پاسخ به این سؤال که چه عواملی سبب موفقیت این شرکت در زمینه صادرات شده اظهار کرد: عوامل موفقیت این شرکت در زمینه صادرات شناخت بازارهای هدف، رصد بازارهای تجاری به صورت آنلاین و تحقیقات تجاری است.

وی تصریح کرد: پس از شناسایی دقیق نیا‌ز‌های بازار، عملیات برنامه‌ریزی برای تولید، تولید و عرضه محصول به بازارهای هدف انجام می‌شود.

عباس‌زاده خاطر نشان کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی برای تهیه مواد اولیه تولید و همچنین برای فروش محصولات تولید شده نداریم.

وی بیان کرد: در صورت رفع تحریم‌ها با افزایش بسیار زیاد تقاضا برای محصولات این شرکت مواجه خواهیم شد که به سختی توانایی پاسخگویی به آنان را خواهیم داشت.

مدیر کیفیت شرکت ذوب‌آهن اصفهان با بیان اینکه وابستگی شرکت ذوب آهن به مواد اولیه خارجی بسیار کم است، افزود: تنها مشکل ما در این شرکت پس از تحریم‌ها طراحی برخی از قطعات بود.

وی تصریح کرد: با تکیه بر نیروهای جوان و نخبه و با استفاده از مهندسی معکوس تمام قطعات مورد نیاز طراحی و مورد استفاده قرار گرفت.

عباس‌زاده همچنین از اجرای چند طرح زیست‌محیطی منحصر به فرد در این شرکت خبر داد و گفت: جزئیات این طرح زمانی که به مرحله اجرا رسید، رسانه‌ای خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت ذوب‌آهن رکورد تولید را شکسته است، ادامه داد: تحریم‌ها نه تنها شرکت ذوب‌آهن را تحت تاثیر قرار نداده بلکه به رشد آن نیز کمک کرده است.

مدیر کیفیت شرکت ذوب‌آهن اصفهان با بیان اینکه آمارهای صادرات به صورت سالانه گزارش می‌شود، گفت: در سال 91 این شرکت 148 میلیارد دلار صادرات داشته است.

وی افزود: در سال گذشته نیز میزان صادرات این شرکت 165 میلیارد دلار گزارش شده که 13 درصد رشد را نشان می‌دهد.

تصاویر
  • کیفیت فولاد ذوب‌آهن در بالاترین سطح کشور قرار دارد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها