Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تصویب قوانینی برای جلوگیری از خام فروشی معادن
 

تصویب قوانینی برای جلوگیری از خام فروشی معادن

یکشنبه، 25 آبان 1393 | Article Rating
عضو ناظر مجلس در شورای عالی معادن با بیان اینکه استراتژی مجلس، حرکت به سمت فرآوری مواد معدنی و تکمیل زنجیره ارزش است، گفت: مجلس در لایحه خروج از رکود نیز به دنبال تصویب قوانینی برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی است.
 داریوش اسماعیلی در واکنش به آمار منتشر شده مبنی بر اینکه ایران چهارمین صادرکننده مواد خام معدنی است، گفت: مقام معظم رهبری بارها بر ضرورت جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی تاکید کرده اند، مجلس شورای اسلامی نیز با جدیت پیگیر این موضوع بوده و جلسات بسیاری را نیز با تشکلها و مسئولان اجرایی کشور برگزار کرده است.
نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی افزود: استراتژی مجلس، حرکت به سمت فرآوری مواد معدنی و تکمیل زنجیره ارزش بوده و در لایحه خروج از رکود نیز به دنبال تصویب قوانینی برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی است.
به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در رابطه با نقش معادن در کاهش وابستگی به نفت نیز بیان کرد: ما شدیدا معتقدیم که یکی از مهمترین جایگزین های درآمدهای نفتی، روی آوردن به سمت معادن و صنایع معدنی است، اما ابتدا باید زیر ساختهای لازم را فراهم کرد.
عضو ناظر مجلس در شورای عالی معادن ادامه داد: نخستین گام برای مهیا کردن زمینه، توجه به بحث اکتشاف است، اما ما در این زمینه بسیار کند حرکت کرده ایم، در حالی که بسیاری از کشورهای مجاور اکتشافات قابل قبولی دارند.
نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس تصریح کرد: به عقیده بنده اگر هدف ما توجه ویژه به بخش معادن باشد باید وزارتخانه ای تحت عنوان معادن و صنایع معدنی تشکیل شود و این موضوع تحولی جدی را رقم خواهد زد. 
تصاویر
  • تصویب قوانینی برای جلوگیری از خام فروشی معادن
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها