Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تشدید رکود در بازار فولاد تا پایان سال
 

تشدید رکود در بازار فولاد تا پایان سال

یکشنبه، 25 آبان 1393 | Article Rating
عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد در خصوص رکود به وجود آمده در صنعت فولاد گفت: این رکود تا پایان سال ادامه دار خواهد بود و آغاز فصل زمستان نیز رکود را تشدید خواهد کرد.
سید رضا شهرستانی در گفتگو با خبرنگار فولاد نیوز ضمن بیان این مطلب افزود: با شروع فصل زمستان شاهد کاهش ساخت و سازها خواهیم بود که این مسئله بازار فولاد را نیز درگیر خواهد کرد .
وی کاهش چشمگیر قیمت محصولات فولادی در سطح جهان و همچنین دامپینگ چین را از دیگر عواملی دانست که به رکود هر چی بیشتر بازار فولاد دامن زده است.
شهرستانی افزود: بازار جهانی فولاد با رکود بی سابقه ای مواجه شده است و هر روز شاهد افت قیمت ها در سطح جهان هستیم به طوریکه قیمت سنگ آهن در 5 سال اخیر افت شدیدی پیدا کرده است.
این عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد در خصوص وضعیت بازار صادرات فولاد کشور گفت: در حال حاضر با مشخص نشدن وضعیت کشور در عرصه سیاسی و وجود تحریم ها و کمبود مواد اولیه بحث صادرات نیز تحت تاثیر قرار گرفته است .
شهرستانی در ادامه افزود: با تدوین دستورالعمل های جدید در بحث صادرات و گذاشتن سیاست های تشویقی می توان تولیدکنندگان را به این سمت سوق داد.
وی همچنین برای جلوگیری از دامپنیگ چین خواستار اعمال تعرفه بر واردات محصولات فولادی شد و افزود: تحقق این امر این مستلزم اتخاذ سیاست‌های صحیح از سوی سیاست‌گذاران است.
وی در پایان در خصوص روند بی رویه اخذ مجوز واحدهای نوردی گفت: در حال حاضر اکثر واحدهای نوردی با ضرر و زیان مواجه اند و اکثرا با 40 درصد ظرفیت خود در حال فعالیت هستند و این در حالی است که شاهد دادن مجوز به واحدهای نوردی توسط دولت هستیم که این امر در این مقطع زمانی که رکود در بازار حکفرماست کاری اشتباه است.
تصاویر
  • تشدید رکود در بازار فولاد تا پایان سال
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها