Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
پرونده خام فروشی سنگ آهن بسته می شود
 

پرونده خام فروشی سنگ آهن بسته می شود

دوشنبه، 26 آبان 1393 | Article Rating
معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: تا پایان سال 95، همه سنگ آهن تولیدی كشور در داخل مصرف شده و دیگرخام فروشی سنگ آهن نخواهیم داشت.
به گزارش«فولاد نیوز»، دكتر مهدی كرباسیان با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر، طرح جامع فولاد تقریبا نهایی شده و بر اساس آن و با توجه به میزان تولید فولاد، طرح های فرآوری سنگ آهن تعریف و اجرایی شده و درنتیجه، كل سنگ آهن تولید شده واحدهای داخلی، به مصرف كارخانه های گندله و كنسانتره خواهد رسید.
رئیس هیات عامل ایمیدرو در ادامه با اشاره به اینكه دولت كار اكتشافی وسیعی را در سراسر كشور آغاز كرده است، گفت: با توجه به ریسك بالای عملیاتی اكتشافی، بخش خصوصی در مراحل اولیه اكتشافی استقبال چندانی نمی كند و از این رو، ایمیدرو و سازمان زمین شناسی تا مرحله حفاری اولیه معادن پیش رفته و با دستیابی به احتمال 50 درصدی وجود ذخایر مناسب مواد معدنی، بخش خصوصی به سرمایه گذاری و مشاركت دعوت خواهد شد.
وی ادامه داد: پیش بینی ما این است كه با اكتشافات اولیه ای كه دولت انجام می دهد، در آینده سرمایه گذاران بخش خصوصی به سرمایه گذاری در این مرحله از اكتشاف نیز ورود پیدا خواهند كرد.
به گفته كرباسیان، با اكتشافات آتی و كشف ذخایر جدید، طرح های جدید صنایع معدنی نیز وارد مرحله اجرا می شوند و بدون تردید، نتایج حاصل از آن (ارزش افزوده بالا، جلوگیری از خروج ارز و اشتغال زایی)، اقتصاد كشور را دچار تحول اساسی خواهد كرد. 
تصاویر
  • پرونده خام فروشی سنگ آهن بسته می شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها