Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

دوشنبه، 26 آبان 1393 | Article Rating
قیمت نفت در معاملات امروز بازار جهانی یک دلار و ۱۸ سنت کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۷۸ دلار و ۲۳ سنت معامله شد.

با وجود این که سرمایه گذاران بر احتمال کاهش تولید اوپک در نشست بعدی این سازمان تمرکز کرده اند،قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا پس از پشت سر گذاشتن بزرگترین رشد خود در حدود ٢ ماه اخیر، به روند کاهشی خود ادامه داد.
قیمت نفت امروز در بازار نیویورک در حالی ١.٢ درصد کاهش یافت که اعضای اوپک دیدارهای دیپلماتیک خود در آستانه نشست ٢٧ نوامبر را آغاز کرده اند. وزیر نفت ایران در حال آماده شدن برای سفر به امارات است.  آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهیانه خود اعلام کرده است که قیمت ها احتمالا کاهش بیشتری را شاهد خواهد بود، زیرا بازار وارد یک دوره ضعف تقاضا شده است.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بلومبرگ، در حالی که اعضای کلیدی اوپک در مقابل درخواست ها برای کاهش تولید مقاومت می کنند و در عوض قیمت نفت خود را کاهش داده اند و آمریکا نیز عرضه نفت خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده است، قیمت نفت از ماه ژوئن تاکنون حدود ٣٠ درصد کاهش یافته است. کشورهای ونزوئلا، لیبی و اکوادور خواهان حمایت از قیمت ها و کاهش تولید هستند.
بر اساس این گزارش ، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر، امروز با ٩٠ سنت کاهش به ٧٤ دلار و ٩٢ سنت رسید.قیمت نفت خام آمریکا روز ١٤ نوامبر یک دلار و ٦١ سنت افزایش یافت و به ٧٥ دلار و ٨٢ سنت رسید که بزرگترین رشد قیمت از ١٦ سپتامبر تاکنون بود. قیمت نفت برنت نیز برای تحویل در ماه ژانویه امروز با یک دلار و ١٨ سنت کاهش به بشکه ای ٧٨ دلار و ٢٣ سنت رسید.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها