Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت جهانی طلا ثابت ماند

ﺳﻪشنبه، 27 آبان 1393 | Article Rating
طلا در بازار جهانی با قوی شدن ارزش دلار که جذابیت این فلز ارزشمند به عنوان ذخیره سرمایه را کاهش داده است، در معاملات صبح سه شنبه ثابت بود.

قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات صبح سه شنبه بازار سنگاپور نسبت به روز گذشته تغییری نداشت و 1186 دلار معامله شد. این فلز ارزشمند روز گذشته تا 1194 دلار نیز صعود کرد اما تا پایان معاملات 0.2 درصد کاهش یافت و به 1186 دلار رسید.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر در مقایسه با 1183 دلار در روز دوشنبه، 1185 دلار معامله شد.

ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، روز گذشته برای نخستین بار در دو هفته گذشته افزایش یافت و از پایین‌ترین میزان در شش سال گذشته صعود کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، با آماده شدن بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ‌های بهره، طلا برای نخستین بار از سال 1998 در حال حرکت به سوی دومین کاهش سالانه پیاپی است.

از سوی دیگر شاخص دلار بلومبرگ با ضعیف شدن یورو، در بالاترین سطح پنج سال گذشته قرار دارد و چهارمین صعود هفتگی را پشت سر گذاشته است.

طلا هفته گذشته بدنبال افزایش تقاضا برای شمش، سکه و جواهرات طلا، برای نخستین بار در چهار هفته گذشته افزایش یافت. تحلیلگران شرکت بارکلیز انتظار دارد افزایش مصرف به پشتیبانی از قیمت‌های طلا تا پایان نوامبر کمک خواهد کرد.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.2 درصد کاهش یافت و به 16.1131 دلار رسید. هر اونس پلاتین 1200 دلار معامله شد و هر اونس پالادیم با 0.3 درصد کاهش، به 767 دلار رسید.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها