Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

نفت اوپک به 73 دلار سقوط کرد

ﺳﻪشنبه، 27 آبان 1393 | Article Rating
قیمت سبد نفتی اوپک بار دیگر رکورد کمترین رقم خود در سال جاری میلادی را شکست و 73.47 دلار معامله شد که نسبت به بالاترین قیمت این کالای اساسی در سال جاری 37 دلار کمتر است.

 سازمان کشورهای تولید و صادرکننده نفت اوپک، در آخرین به روز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی این سازمان، روز جمعه با کاهش 1.68 دلاری نسبت به روز پیش از آن 73.47 دلار معامله شد.

سبد نفتی اوپک روز پنج‌شنبه 75.15 دلار فروخته شده بود. به این ترتیب، سبد نفتی اوپک در ادامه روند نزولی خود و شکستن رکورد کمترین‌ قیمت‌ها در سال جاری، بار دیگر کمترین قیمت خود را تغییر داد.

بالاترین قیمت سبد نفتی اوپک در 19 ژوئن برابر با 110.26 دلار رقم خورد. این نوع نفت از آن زمان تاکنون حدود 37 دلار از ارزش خود را از دست داده است.

قیمت سبد نفتی اوپک درحالی روند نزولی را به سرعت طی می‌کند که تحلیلگران به نشست آینده این سازمان در اواخر این ماه چشم دوخته‌اند.

سبد نفتی اوپک متشکل از نفت صحرای الجزایر، نفت گیراسول آنگولا، نفت اورینت اکوادور، نفت سنگین ایران، نفت سبک بصره عراق، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت مارین قطر، نفت سبک عربستان، نفت موربان امارات و مِرِی ونزوئلا است.



ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها