Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
ظرفیت تولید فولاد در خوزستان به پنج تن افزایش می‌یابد
 

ظرفیت تولید فولاد در خوزستان به پنج تن افزایش می‌یابد

چهارشنبه، 28 آبان 1393 | Article Rating
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به برنامه افزایش تولید فولادسازی شرکت فولاد خوزستان گفت: ظرفیت تولید فولاد در استان به پنج میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.

نورالله حسن زاده ظرفیت فعلی تولید فولاد در استان خوزستان را سالانه سه میلیون و 200 هزار تن عنوان کرد و افزود: طبق برنامه توسعه به این مقدار ظرفیت یک میلیون 800 هزار تن افزوده می شود.

وی گفت: به دلیل مشکل آلودگی هوا و آلایندگی ناشی از فولادسازی، طرح توسعه ظرفیت تولید فولاد اهواز به کارخانه در دست احداث فولاد شادگان اختصاص می یابد.

حسن زاده افزود: توان تولید فولاد شادگان 800 هزار تن بوده و قابلیت افزایش تا یک میلیون تن را دارد و بر اساس سیاست های ایمیدرو 65 درصد سرمایه گذاری آن را شرکت فولاد خوزستان(بخش خصوصی) و 35 درصد را نیز سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) تامین خواهد کرد.

بنا به اظهار وی با اختصاص یک میلیون و 800 هزار تن طرح توسعه ظرفیت فولادسازی خوزستان به کارخانه فولاد شادگان توان تولید این کارخانه به دو میلیون و 600 هزار تن افزایش خواهد یافت رسد.

وی افزود: مراحل ساخت کارخانه فولاد شادگان اینک در بخش احیای مستقیم 70 درصد و در فولادسازی 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حسن زاده گفت: فولاد خوزستان 65 درصد طرح را گرفته و بقیه مربوط به ایمیدروست.

ساخت کارخانه فولاد شادگان از مصوبات سفر نخست هیات دولت یازدهم و رییس جمهوری به خوزستان است که بر اساس برنامه ریزی ها خرداد سال 94 آماده بهره برداری می شود.

بخشی از تجهیزات کارخانه داخلی و بخشی دیگر وارداتی است که اکنون در مرحله نصب قرار دارند.

تولیدات این کارخانه که در زمینی به مساحت 260 هکتار در حال ساخت است در گام نخست آهن اسفنجی است و تولید فولاد خام در گام بعدی یعنی در سال 95 صورت می گیرد.

به گفته مدیرعامل فولاد شادگان، استفاده و جذب نیروهای بومی در این کارخانه برای رونق شهرستان در دستور کار قرار دارد.

فولاد شادگان یکی از طرح های هفت گانه فولادی استانی محسوب می شود که مطابق برنامه ریزی انجام شده، بخش احیای مستقیم آن به دست مهندسان و متخصصان ایرانی با روش ایرانی(pered) در دست ساخت است.

ساختار سازمانی فولاد شادگان بر اساس الگوی فولاد خوزستان است و در ادامه پروژه از همکاری پیمانکاران داخلی که سابقه حضور در این پروژه را دارند در بخش احیای و گسترش فولاد استفاده خواهد شد.

قرار است طرح توسعه فولاد شادگان با بیش از دو برابر ظرفیت اعلام شده فعلی به مورد اجرا گذاشته شود.

تصاویر
  • ظرفیت تولید فولاد در خوزستان به پنج تن افزایش می‌یابد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها