Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
ثبت چهارمین روز منفی در بازار فولاد
 

ثبت چهارمین روز منفی در بازار فولاد

چهارشنبه، 28 آبان 1393 | Article Rating
از ابتدای ساعات معاملاتی بازار آهن در روز گذشته تا اواسط این روز، نوسان قیمت اغلب محصولات فولادی در دامنه‌های متفاوتی رو‌به پایین بود، به‌طوری که محصولات مفتولی، میلگرد و تیرآهن در شاخه‌های سبک و سنگین و از سویی برخی ضخامت‌های ورق ساخت داخل با کاهش‌هایی در بازه 5 تا حداکثر 50 تومان روبه‌رو شدند. البته از میانه معاملات این روز تا حدودی از شتاب کاهش قیمت‌ها کاسته و نوعی ثبات قیمت‌ در بازار حاکم شد، اما به علت تشدید بی‌رونقی معاملات، کماکان نوسان قیمت‌ انواع فولاد در این روز با کاهش همراه بود.

آن‌طور که از برآیند گفته‌های فعالان بازار و معامله‌گران برمی‌آید، تنزل‌ قیمت‌های اخیر که به خصوص از ابتدای هفته جاری و با دور تندی آغاز شده، غالبا ناشی از ورشکستگی‌های متعددی است که هر روز در گوشه و کناری از بازار خود را نشان می‌دهد. 

در حال حاضر اکثر قریب به اتفاق صنف آهن، امید خود را به بهبود بنیادین شرایط بازار از دست داده و با نگرانی به روزهای پیش‌رو می‌نگرند. به خصوص آنکه به علت تداوم سیر نزولی قیمت نفت در بازار جهانی امید چندانی نیز به برآورده شدن درآمدهای ارزی مورد انتظار دولت از محل صادرات نفت نداشته و از این رو بهبود شرایط بازار و صنعت فولاد را به علت کسری بودجه دولت و عدم تخصیص اعتبارات لازم برای رونق ساخت و ساز مسکن و پروژه‌های عمرانی حتی در سال آینده هم در هاله‌ای از ابهام می‌بینند.

یکی از فعالان بازار در خصوص نوسانات شدید کاهشی قیمت‌ها و خبرهای متفاوتی که این روزها در بازار آهن پیرامون شیوع ورشکستگی‌های متعدد در حال مخابره است، گفت: با توجه به تعطیلی کامل و نیمه تعطیل بودن برخی از خطوط تولید فولاد به خصوص واحدهای نوردی بخش خصوصی در جای جای کشور و از طرفی رکود گسترده تقاضا و چشم‌انداز نامعلوم زمان بهبود معاملات و ورشکستگی‌های متعددی که در هفته‌های اخیر در صنف آهن در حال رخ دادن است، مسوولان امر باید هرچه سریع‌تر نسبت به تزریق نقدینگی به واحدهای تولیدی برای جلوگیری از توقف کامل آنها اهتمام ورزند و در این خصوص راه چاره مناسبی بیندیشند؛ چرا‌که آثار ناخوشایند رکود در بازارهای مسکن و فولاد با آثار رفت و برگشتی خود روی یکدیگر موجب عمیق‌تر شدن رکود و از گردونه خارج شدن بسیاری از فعالان هر دو بازار شده است.

تصاویر
  • ثبت چهارمین روز منفی در بازار فولاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها