Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
چادرملو بدهکار نیست
 

چادرملو بدهکار نیست

شنبه، 01 آذر 1393 | Article Rating
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر بدهی مالیاتی سنگین این شرکت گفت: چادرملو هیچ بدهی مالیاتی ندارد.

محمود نوریان در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز درباره اظهارات اخیر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه دو شرکت چادرملو و گل گهر در مجموع 3485 میلیارد تومان بدهی پرداخت نشده دارند، تصریح کرد: چادرملو هیچ بدهی مالیاتی که قطعی شده باشد، ندارد. هیچ حکمی هم مبنی بر اینکه ما مالیات نداده باشیم قطعی نشده است.

او با اشاره به اینکه احتمالا منظور این نماینده از بدهی چادرملو، بهره مالکانه بوده است، گفت: ما سال قبل معادل 513 میلیارد تومان بهره مالکانه پرداخت کردیم که البته روی این عدد یک مقدار اختلاف محاسباتی وجود دارد که در حال برطرف کردن آن هستیم.

مدیرعامل چادرملو افزود: این اختلاف حداکثر 300 میلیارد تومان است که امیدواریم به زودی با ایمیدرو بر سر حل آن به توافق برسیم.

نوریان در پاسخ به این سوال خبرنگار ماین نیوز که چادرملو برای سال جاری چقدر بهره مالکانه پرداخت خواهد کرد؟ عنوان کرد: برای امسال فکر می‌کنم مبلغ 600 میلیارد تومان باید پرداخت کنیم که تاکنون نیز بخشی از آن پرداخت شده است.

او همچنین با بیان اینکه چادرملو در سال 1390 مشمول پرداخت حق انتفاع نبوده است، اظهار کرد: عنوان شده که چادرملو بالغ بر 1950 میلیارد تومان بدهی دارد که به هیچ‌وجه چنین چیزی صحت ندارد و اگر کسی مدعی است مدارک خود را ارائه کند. این‌را هم بگویم که ما حدود 700 میلیارد تومان از فولادسازان طلب داریم.

مدیرعامل چادرملو در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ماین نیوز درباره اظهارات یکی از دیگران از نمایندگان مجلس که مدعی وجود فساد و رانت در این معدن شده است، تاکید کرد: کسی که مدعی فساد است باید مدرک ارائه کند که در کجا فساد انجام شده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد مصاحبه‌های انجام شده با برخی از نمایندگان درباره وجود فساد و رانت در چادرملو همراه با تلقین و دستکاری برخی واژه‌ها و مفاهیم از سوی یک رسانه خاص بوده است که اهداف آن برای ما مشخص است. انشالله اگر دادگاهی تشکیل شود، ما حتما اسناد و مدارک خود را ارائه خواهیم کرد.

این مدیر باسابقه معدنی گفت: در یکی از موارد آقای جوکار، نماینده یزد به صراحت به بنده اعلام کرد که هیچ اسمی از چادرملو در مصاحبه‌اش نبرده است اما آن رسانه خاص اسم چادرملو را در این مصاحبه آورده است.

نوریان درباره برخی ادعاهای دیگر مطرح شده مبنی بر وجود رانت و فساد در چادرملو و مشکل‌دار بودن مزایده‌های این شرکت به ماین نیوز گفت: یکی از نمایندگان قبلا نیز ادعاهایی را در این زمینه مطرح کرده بود که دیوان محاسبات از وی سند و مدرک خواست که نتوانست ارائه کند. از سوی دیگر برخی اظهارات مطرح شده درباره مزایده‌های چادرملو نشان می‌دهد که برخی هنوز درک درستی از مزایده ندارند.

وی همچنین با انتقاد شدید از شیوه اطلاع‌رسانی یکی از رسانه‌ها درباره اخبار مرتبط با چادرملو گفت: به عنوان مثال در گزارش اخیر این رسانه مصاحبه خرداد مله بنده با یکی از خبرگزاری‌ها به عنوان واکنش من به اظهارات اخیر نمایندگان مجلس اعلام شد. در حالی که بنده از خرداد ماه امسال تاکنون با هیچ رسانه ای مصاحبه‌ای نداشته‌ام.

تصاویر
  • چادرملو بدهکار نیست
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها