Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
مکان یابی براساس نزدیکی به بازارهای داخلی و خارجی باشد
 

مکان یابی براساس نزدیکی به بازارهای داخلی و خارجی باشد

شنبه، 01 آذر 1393 | Article Rating

محمد فاطمیان؛ مدیر کل دفترصنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت وگو با خبرنگار چیلان در زمینه فرصت ها و مزیت های داخلی و خارجی سرمایه گذاری درصنعت فولاد گفت: ایران در کریدور بین شرق و غرب با آبهای آزاد شمالی وجنوبی واقع شده و ارتباطات خوبی دارد و پتانسیل مارکتینگ کردن تولیدات را نیز دارامی باشد. امکان دسترسی راحت در تامین انرژی، بومی شدن تکنولوژی تولید در این صنعتو نیروی کار به میزان کافی و با قیمت مناسب نیز از مزیتهای ثانویه سرمایه گذاری درایران است.

وی در زمینه صدور پروانه های بهره بردای باتوجه به تکمیل حلقه های تولید فولاد افزود: یکی از توجهات ما سرعت بخشیدن به راه اندازی طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالاتر است. این برنامه کوتاه مدت است که در دستور کار قرار گرفته است. برنامه دراز مدت نیز ازین قرار است که مجوزها ازطرف حوزه معاونت برنامه ریزی از نظر ظرفیت اسمی صادر شود تا مجوزهایی که در حال پیشرفت فیزیکی هستند به سمت بهره برداری روند.

مدیر کل دفتر صنایع معدنی خاطرنشان کرد: مسلما از هر سرمایه گذاری که بتواند قسمتی اززنجیره تولید فولاد را تکمیل نماید حمایت بیشتری خواهیم کرد. نه اینکه از بقیه سرمایه گذاران حمایت نمی کنیم ولی اصولا آنجایی دولت از مشوق ها و تسهیلات خاصبیشتر استفاده می کند که در آن بخش سرمایه گذار به همکاری با سرمایه ملی بپردازد وبتواند منافع ملی کشور را تکمیل کند.

وی در ادامه گفت:اولویت های مکان یابی در سرمایه گذاری باید در جاهایی باشد که به بازار جهانی وداخلی نزدیک است. مثلا سواحل جنوبی که دسترسی راحت تری به آب های آزاد و انرژی دارند و حمل و نقل و ترانسفر، بسیار سریعتر اتفاق می افتد.

گفت و گوی کامل مهندس فاطمیان با نشریه چیلان را در شماره آذرماه ماهنامه چیلان مطالعه بفرمایید.

تصاویر
  • مکان یابی براساس نزدیکی به بازارهای داخلی و خارجی باشد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها