Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
مجلس سرمایه گذاری در فولاد را تسهیل می کند
 

مجلس سرمایه گذاری در فولاد را تسهیل می کند

چهارشنبه، 05 آذر 1393 | Article Rating

حمیدرضا فولادگر، عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن درگفت و گوی با ماهنامه چیلان با اشاره به مزیت نسبی تولید فولاد در ایران و اهمیتافزایش تولید فولاد در کشور به مشکل کمبود آب و بازنگری در احداث طرح های فولادیدر این مناطق پرداخت و خاطرنشان کرد: برای جاهایی که مشکل کمبود آب داریم دیگر طرحجدید تعریف نکنیم. در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا کارخانه فولادشان را کنار دریامی زنند و از آب دریا استفاده می کنند و نمی آیند از آب شیرین استفاده کنند.

فولادگر به خبرنگار چیلان گفت: زمینه های خوبی برای سرمایهگذاران داخلی و خارجی در صنعت فولاد ایران مهیا است و الان نیز با اصلاح قانون معادن،قانون اصل 44 و همچنین قانون سرمایه گذاری و موادی که در قانون رفع موانع تولید تصویبمی کنیم، زمینه سرمایه گذاری ها را بهتر، آسان تر و راحت تر می کنیم.

این نماینده مجلس افزود: زنجیره از اکتشاف تا استخراج معادن تا بهره برداریاز محصول است و ما الان چون مجوزهای زیادی در قسمت محصول داده ایم لذا باید بیائیماین زنجیره را کامل کنیم و اقتصادی نیست که ما مجوز برای محصول دهیم زیرا اینقدر مجوزبرای محصول داده ایم که الان بازار اشباع شده است. باید بیشتر در بخش های میانی و بالادستیسرمایه گذاری کنیم و موانع را در آن آنجاها را برداریم.

فولادگر در ادامه به مشکل آب اشاره کرد و گفت: باید جایی برای فولاد سرمایهگذاری شود که مشکل آب نداشته باشد یعنی همان استراتژی توسعه صنعتی را اینجا اجراییکنیم. ما باید برای هر طرحی توجیه اقتصادی داشته باشیم و اگر در جایی نیز لازم بودحتما منابع آب را وارد کنیم یا اگر لازم بود منابع آب شور بخریم و آنرا شیرین کنیمزیرا برای صنعتی همانند فولاد لازمتراست که آب شور را شیرین کند تا بخواهد از آب شیرینکشاورزی و شرب استفاده کند. در واقع ما باید بین رقابت پذیری و حمایت از تولید داخلو اقتصادی کردن کار بهینه سازی کنیم؛ یعنی اگر جایی می بینیم فولاد نیست لذا در کشاورزیسرمایه گذاری کنیم  و اگر در جایی کشاورزی نیستفولاد را ببریم و اگر برای جاهایی که مشکل کمبود آب داریم دیگر طرح جدید تعریف نکنیم.

تصاویر
  • مجلس سرمایه گذاری در فولاد را تسهیل می کند
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها