Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
گشوده شدن بازار افغانستان بر روي فولاد خراسان
 

گشوده شدن بازار افغانستان بر روي فولاد خراسان

ﺳﻪشنبه، 11 آذر 1393 | Article Rating


اولين نمايشگاه بين المللي بازسازي افغانستان توسط اتاق بازرگاني ايران از 27 الي 30 آبان ماه 93 در محل خيمه لوپه جرگه شهر كابل افغانستان با حضور 51 شركت از كشورهاي ايران- تركيه – آلمان و تركمنستان برگزار شد.

مدير بازاريابي و فروش شركت فولاد خراسان ، هدف از حضور در اين نمايشگاه را معرفي محصولات توليدي و ارائه چشم اندازي از پتانسيل هاي موجود فولاد خراسان و برگزاري نشستهايي با تجار افغان در راستاي جذب مشتري عنوان نمود.


بختياري گفت: يكي از راهكارهاي اساسي و تاثيرگذار براي خروج صنعت فولاد از شرايط ركودي حاكم، هدايت به سمت توسعه صادرات انواع محصولات فولادي است. در سال‌هاي اخير به دليل تحولات اقتصادي و منطقه‌اي در كشورهاي همسايه از جمله تركمنستان، عراق، افغانستان بازارهاي نوظهور و پرظرفيتي ايجاد شده كه فرصت‌هاي جديدي را براي بازار صادراتي محصولات فولادي ايران به وجود آورده است و از آنجائيكه كشور افغانستان به دليل مجاورت با استان خراسان رضوي از نظر بعد مسافت براي صادرات محصولات توليدي فولاد خراسان و همچنين از نظر هزينه هاي حمل و نقل مقرون به صرفه است، با حضور در اين نمايشگاه خوشبختانه توانستيم توافق هايي را با تجار اين كشور براي عرضه بيشتر محصولات فولاد خراسان داشته باشيم.

وي افزود: مجتمع فولاد خراسان در همين شرايط سخت رقابتي و با وجود تحريمهاي بين المللي و با تكيه بر دانش نيروهاي متعهد و كارآزموده توانسته ضمن حفظ كميت و كيفيت محصولات توليدي و تامين بخش عمده اي از نياز مشتريان، بيش از 32 هزار تن محصولات فولادي را در هفت ماه اول سال جاري به كشورهاي همسايه صادر نمايد
.
بيشتر از 70 درصد مواد ساختماني مورد نياز از خارج از كشور وارد مي شود ، از اين جهت ايشان خطاب به سرمايه گذاران گفت: افغانستان داراي فرصت هاي بي شماري براي سرمايه گذاري است و هر تغييري يك فرصت است پس همانطوريكه حكومت جديد متعهد به حمايت از بخش خصوصي است، بخش خصوصي نيز بايد با تمام نيرو به منظور خودكفا شدن كشور خود سرمايه گذاري نمايد.

در ادامه اين افتتاحيه رئيس هيات عامل اتاق تجارت افغانستان ضمن تشكر از حضور فعال شركت هاي ايراني افزود: هم اكنون سه شركت ذوب آهن مطابق استانداردهاي جهاني در كشور فعاليت دارند و بزودي يك شركت ديگر ذوب آهن نيز با سرمايه گذاري 30 ميليون دلاري در داخل كشور شروع به فعاليت خواهد نمود.
تصاویر
  • گشوده شدن بازار افغانستان بر روي فولاد خراسان
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها