Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
عملیات اجرایی دو طرح فولادی در شرق هرمزگان با حضور وزیرصنعت،معدن آغاز شد
 

عملیات اجرایی دو طرح فولادی در شرق هرمزگان با حضور وزیرصنعت،معدن آغاز شد

ﺳﻪشنبه، 11 آذر 1393 | Article Rating

عملیات اجرایی دو طرح فولادی با حضور وزیر صنعت،معدن و تجارت ظهر سه شنبه در آیینی در شهرستان های شرقی هرمزگان آغاز شد.

در این آیین 'خلیل قاسمی ' رییس صنعت، معدن وتجارت هرمزگان با ارائه گزارشی گفت: با اجرای طرح ساخت مجتمع فولاد و نورد آنامیس در 20 کیلومتری شهر میناب ضمن تولید سالانه یک میلیون و 100هزارتن انواع محصولات فولادی یکهزارو 142نفر نیز جذب کار می شوند.

مدیران مجتمع فولاد و نورد آنامیس هزینه اجرای این طرح که در روستای بندزرک میناب قرار دارد 24 هزار و 286میلیارد ریال عنوان کردند.

طرح اسکراب یاد مجتمع فولاد و نورد آنامیس واقع در منطقه مجاز صنعتی سیریک از دیگر طرح هایی بود که عملیات اجرایی آن با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در سواحل این شهرستان آغاز شد.

هزینه اجرای این طرح یکهزارو 516میلیارد ریال عنوان و گفته شده با بهره برداری از آن 346شغل پایدار در سواحل شهرستان سیریک واقع در شرق هرمزگان ایجاد می شود.

در اجرای این طرح با اوراق کردن و بازیافت ضایعات انواع شناورهای از رده خارج، سالانه دو میلیون و 800 هزارتن ضایعات، بازیافت و تحویل واحدهای تولید کننده فولاد در منطقه به ویژه مجتمع فولاد و نورد آنامیس واقع در فاصله 70 کیلومتری از آن می شود.

در سفر اسفند ماه سال گذشته رییس جمهوری به هرمزگان اعلام شد که این استان با تولید سالانه 10 میلیون تن فولاد به مهم ترین قطب تولید فولاد کشور تبدیل می شود.

زمینه های لازم برای ایجاد و فعالیت چهار واحد بزرگ تولید فولاد در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس واقع در 13کیلومتری غرب شهر بندرعباس فراهم شده است.

شهرستان 300 هزارنفری میناب در 90 و شهرستان 55 هزارنفری سیرک در 175کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارند.

در یک دهه گذشته تاکنون سه واحد آن شامل فولاد جنوب( وابسته به بخش خصوصی) با ظرفیت سالانه 300 هزارتن شمش، فولاد هرمزگان (زیرمجموعه فولاد مبارکه) با ظرفیت یک میلیون و 500 هزارتن و فولاد جنوب کیش با تولید یک میلیون و300 هزارتن( بعنوان بزرگ ترین سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان در بخش صنعت) فعال هستند.

در گزارش های ارائه شده از سوی استانداری هرمزگان و منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس میزان تولیدات این سه واحد در مجموع بیش از دو میلیون و 500 هزارتن در سال اعلام شده است.

پیش بینی شده که با بهره برداری کامل از ظرفیت های این سه واحد و دو واحد در دست احداث دیگر و فولاد آنامیش میزان تولید محصولات فولادی در هرمزگان به بیش از 10 میلیون تن در سال افزایش یابد.

تصاویر
  • عملیات اجرایی دو طرح فولادی در شرق هرمزگان با حضور وزیرصنعت،معدن آغاز شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها