Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
كاهش ۵۰ توماني شمش خوزستان
 

كاهش ۵۰ توماني شمش خوزستان

چهارشنبه، 12 آذر 1393 | Article Rating
پس از التهاب گذراي بازار آهن متاثر از نوسانات مثبت نرخ ارز در روزهاي گذشته، روند قيمت انواع محصولات فولادي از روز دوشنبه و همزمان با عقب نشيني دلار از مسير فزاينده خود، دوباره به روال کاهشي بازگشت.

طي دو روز گذشته با کاهش مجدد قيمت مقاطع ساختماني ازقبيل تيرآهن و ميلگرد تا حداکثر 20 تومان در هر کيلو روبه رو شديم. در همين حال نرخ برخي ضخامت هاي ورق فولاد مبارکه و فولاد سبا هم که تا روزهاي گذشته حتي تا 30 تومان به ازاي هر کيلو رشد کرده بود کاهش يافت تا به اين ترتيب، بازار متعادلي براي محصولات فولادي در ميانه هفته جاري رقم بخورد. به گفته يکي از فعالان بازار با توجه به رکود عميقي که از قبل بر فضاي مبادلات آهن و فولاد سايه افکنده بود، رشد مقطعي قيمت ها در چند روز اخير تنها بازارسازي و شوکي گذرا به شمار مي رفت که به سرعت نيز خاموش شد. از اين رو در خلال روزهاي آينده باز هم بايد انتظار معاملات کم تحرک و قيمت هاي کاهشي را در بازار محصولات فولادي داشت.

روز گذشته مبادلات فولادي بورس کالانيز با افت 50 توماني قيمت شمش بلوم همراه شد. در اين روز فولاد خوزستان در بخش نخست از عرضه ها، سلف شمش را با قيمت قبلي يعني 1529 تومان ارائه کرد که فقط گروه ملي صنعتي فولاد ايران مجاز به خريد آن بود. در بخش دوم از عرضه ها اما 100 هزار تن شمش از سوي اين شرکت با نرخ 1529 تومان روي تابلوي معاملات آمد که با کاهش 50 توماني قيمت پايه اين محصول با نرخ نهايي 1480 تومان مورد معامله قرار گرفت؛ البته روز گذشته افت 50 توماني بهاي شمش فولاد خوزستان در حالي رخ داد که شرايط بازپرداخت وجه اين کالااز پرداخت ماهانه 5/1 درصد سود به 2 درصد سود تغيير کرده بود. به هر ترتيب، با کاهش نرخي که در اين روز روي يکي از مواد مياني توليد محصولات فولادي يعني شمش رخ داد، شرايط براي تنزل قيمت ديگر محصولات فولادي مورد مبادله در بورس کالاهموار شد که بايد آن را به فال نيک گرفت. روز گذشته ذوب آهن اصفهان نيز اقدام به عرضه تيرآهن در شاخه هاي 12 و 14 کرد. سلف تيرآهن شاخه 14 از سوي اين شرکت يک بار با قيمت 1665 تومان در حجم 2310 تن ارائه شد که در همين حجم خريداري شد. بار ديگر اين محصول با نرخ 1641 تومان و با حجم 20 هزار تن ارائه شد که با ثبت تقاضاي 2 برابري در حجم اوليه عرضه به فروش رسيد. شرايط بازپرداخت وجه اين کالابه صورت ارائه اعتبارات اسنادي ريالي (LC) يا ضمانت نامه تعهد پرداخت بانکي حداکثر 6 ماه پس از صدور حواله تحويل بود.

اين شرکت همچنين تيرآهن شاخه 14 و 12 را هم به ترتيب با قيمت هاي 1650 و 1655 تومان ارائه کرد که در حجم هاي 22 هزار و 448 تني و 6 هزار تني خريداري شد.

بودجه عمراني سال آينده 46.1 هزار ميليارد تومان

از تحولات بازارهاي رسمي و غيررسمي فولاد که بگذريم روز گذشته خبري در خصوص رقم بودجه هاي عمراني سال آينده منتشر شد که بررسي آن از سوي فعالان فولادي که همه ساله گوشه چشمي نيز به تقاضاي ورودي اين بخش به بازار آهن دارند بسيار حائز اهميت بود. رئيس جمهور روز گذشته در ديدار با مردم استان گلستان با بيان اينکه تا امروز بيش از 20 هزار ميليارد تومان براي بودجه عمراني پرداخت شده است، گفت: تا پايان سال بودجه عمراني را بيش از 30 هزار ميليارد تومان پرداخت خواهيم کرد. وي ميزان بودجه بر حسب منافع و مصالح را 219 هزار ميليارد تومان اعلام کرد و افزود: البته اين رقم ممکن است مختصري تا روزهاي آينده که لايحه بودجه تقديم مجلس مي شود تغيير کند اما آنچه در هيات وزيران به تصويب رسيد 219/6 هزار ميليارد تومان خواهد بود که رقم بودجه عمراني نيز در آن 46/1 هزار ميليارد تومان در نظر گرفته شده است. با توجه به اينکه در سال جاري و سال آينده بودجه پروژه هاي عمراني برحسب پيشرفت فيزيکي طرح ها تخصيص يافت و درست به همين دليل نيز تقاضاي چنداني به بازار محصولات فولادي تزريق نشد، فعالان صنعت فولاد نگرانند که در سال آينده هم با فرض افزايش رقم بودجه هاي عمراني باز هم شاهد تحرک چنداني در بازار نيمه جان فولاد نباشند. به هر طريق بايد منتظر ماند و اخبار مربوط به بودجه سال 94 را در روزهاي آينده و با تقديم لايحه بودجه به مجلس، به صورت دقيق تري رصد کرد.

تصاویر
  • كاهش ۵۰ توماني شمش خوزستان
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها