Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
اظهار نظر سعدمحمدي درباره كيفيت فولادهاي وارداتي
 

اظهار نظر سعدمحمدي درباره كيفيت فولادهاي وارداتي

یکشنبه، 16 آذر 1393 | Article Rating
مديرعامل شركت سهامي ذوب آهن اصفهان با اشاره غيراستاندارد بودن بخشي از فولادهاي وارداتي به كشور گفت: كارشناسان بررسي كنند و بگويند دليل ريختن پل جمهوري در قم چه بوده است.

اردشير سعدمحمدي در گفت‌وگو با خبرنگار ماين نيوز در پاسخ به اين سوال كه نظر شما درباره افزايش تعرفه واردات فولاد چيست و به چه دليل انجمن توليدكنندگان فولاد پيشنهادي را در اين زمينه ارائه كرده است؟‌ اظهار كرد: من الان هم به افزايش تعرفه واردات فولاد اعتقاد دارم. هم‌اكنون توليد ماهانه فولاد چين بين 67 تا 70 ميليون تن است و اگر اين كشور هر ماه فقط يك ميليون تن از توليد خود را روانه بازار منطقه كند عملا باعث تعطيلي صنعت فولاد كشور مي‌شود.

وي در ادامه به صورت تلويحي از كيفيت و استاندارد فولادهاي وارداتي به كشور به شدت انتقاد كرده و گفت: من از شما مي‌پرسم دليل اينكه پل جمهوري كه در قم فرو ريخت چه بود. كارشناسان در اين زمينه اظهارنظر كنند. ذوب آهن اصفهان در شرايط سخت كنوني با استاندارد بين المللي‌ و هزينه‌هاي بالا در حال رقابت با رقباي خارجي در بازارهاي جهاني و ايجاد بازار براي خود است.

وي در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار ماين نيوز درباره اينكه آيا افزايش تعرفه واردات فولاد باعث افزايش هزينه‌ها در بخش ساختمان و در نتيجه افزايش نرخ تورم نخواهد شد؟ توضيح داد: كار دولت همين است كه با سياست‌هاي شناور جلوي افزايش قيمت‌ها و تورم را بگيرد. دولت بايد در صورت افزايش قيمت‌ها يا با ما در صورت عرضه خارج از قيمت برخورد كند و يا در صورت افزايش قيمت‌ها به سرعت زمينه را براي واردات مجدد فراهم كند. كار نظارتي دولت در واقع همين سياست شناور است. ما به عنوان توليدكنندگان فولاد نبايد دعوا كنيم كه تعرفه را بالا ببرند بلكه با توجه به شرايط دولت بايد سريعا خودش تصميم به افزايش تعرفه واردات فولاد بگيرد. تصميمات بايد براساس شرايط و به صورت لحظه‌اي اتخاذ شوند. مگر اينهايي كه در ذوب آهن كار مي‌كنند مربوط به كدام كشور هستند.

مديرعامل شركت سهامي ذوب آهن اصفهان در پاسخ یک سوال مبني بر اظهارات اخير وي در جمع فعالان سنگ آهن در خصوص زيان ميليارد ذوب آهن به خاطر سنگ آهن كم‌عيار دريافتي گفت: هر يك درصد كاهش عيار سنگ دريافتي ذوب آهن سالانه 600 ميليارد تومان عدم النفع و خسارت به ذوب آهن مي‌زند. به ذوب آهن كه رانتي نمي‌دهند چون كك را با ارز آزاد خريداري مي‌كند. با اين وضعيت و در شرايطي كه ذوب آهن به 14 هزار نيروي مازاد حقوق پرداخت مي‌كند و در واقع به سيستم كشور خدمت مي‌كند بايد به ذوب آهن محدوده معدني داده شود تا با پول خودش روي اين محدوده سرمايه‌گذاري كرده و نيازش را از طريق آن برطرف كند.

سعدمحمدي در پاسخ به سوالی ديگر  مبني بر اينكه شما به دنبال فرصتي بوديد كه در جمع فعالان سنگ آهن حرف‌هاي خود را بزنيد آيا در دومين همايش انجمن سنگ آهن ايران اين فرصت براي شما ايجاد شد؟ توضيح داد: در همايش صحبت‌هايي مطرح شد كه بنده آنها را قبول ندارم. من تاكيد مي‌كنم كه ذوب آهن يك ريال هم يارانه نمي‌گيرد. ما كك را با ارز آزاد وارد مي‌كنيم. اصلا يارانه 500 ميليارد توماني كه ادعا مي‌شود به صنعت فولاد داده مي‌شود را قبول ندارم. من حتي وظيفه تامين زغال موردنياز خود را هم ندارم اما اگر به من فضا بدهند اين مشكل را حل مي‌كنم. در همايش جا نبود كه برخي مسائل را مطرح كنم چون باعث ايجاد تقابل بيشتر مي‌شد. برخي از حساب و كتاب‌هايي هم كه مطرح شد به نظر من درست نبود.

تصاویر
  • اظهار نظر سعدمحمدي درباره كيفيت فولادهاي وارداتي
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها