Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
آزاد سازی در اولویت قرار گیرد
 

آزاد سازی در اولویت قرار گیرد

یکشنبه، 16 آذر 1393 | Article Rating

بهادر احرامیان، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به ماهنامه چیلان گفت: با توجه به عزم دولت درکوچک سازی و واگذاری امور به بخش خصوصی، در حال حاضر ورود مجدد دولت به سرمایه گذاری علاوه بر امکان بروز مجدد مشکلاتی که در سه دهه حضور دولت در فعالیت اقتصادی بارها دیده شد، علامت بسیار بدی به فعالان صنعت فولاد و سایر فعالان اقتصادی ارسال خواهد داشت. وی افزود: بنابراین با وجود اینکه بخش دولتی در ایجاد این عدم توازن نقش بالایی داشته است، ورود مجدد دولت جهت رفع این معضل راه حل مطلوب نمی باشد.

این عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد، راهکار اصولی دولت را زمینه سازی برای حضور بیشتر بخش خصوصی واقعی برای سرمایه گذاری درکل دامنه زنجیره تولید فولاد کشور دانستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تفاوتهای ماهوی ریسک، حجم سرمایه گذاری و نیز فاصله گرفتن از مصرف کننده نهایی در بخشهای بالادستی زنجیره تولید، بخش خصوصی نیاز به شرایط متفاوت از آنچه باعث ورود به بخش نورد گرم در دهه 80 شد را دارد.

مدیرعامل مجتمع فولاد یزد تصریح کرد:با توجه به حجم بالای سرمایه گذاری و ریسک های ذاتی موجود، طبیعتا هیچ سرمایه گذار بزرگ داخلی یا خارجی مایل به فعالیت در بخشی که قیمت گذاری و سایه سنگین دولت درآن حضور دارد نمی باشد. وی در پایان خاطرنشان کرد: آزاد سازی به عنوان پیش شرط اول در کل عرض و طول زنجیره تولید می بایست در اولویت قرار گیرد.

تصاویر
  • آزاد سازی در اولویت قرار گیرد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها