Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تصمیم کشورهای عربی برای وضع مقررات آنتی دامپینگ بر علیه واردات فولاد چین
 

تصمیم کشورهای عربی برای وضع مقررات آنتی دامپینگ بر علیه واردات فولاد چین

ﺳﻪشنبه، 18 آذر 1393 | Article Rating

اتحادیه عرب قصد دارد تا از صنعت فولاد خود در مقابل واردات چین محافظت کند.

به گزارش استیل ایران، در دیدار اخیر هیئت مدیره اتحادیه آهن و فولاد عرب در دبی، بر حمایت خود از صنایع آهن و فولاد خود در عربستان صعودی،اردن، امارات متحده عربی، الجزایر و بحرین تأکید کردند.

شرکت کنندگان در خصوص مطالب زیادی که در رأس آنها افزایش ناموجه و ناگهانی واردات فولادی­های تقویت شده و تخت با قیمت­ها پائین به کشورهای عضو اتحادیه عرب و راههای جلوگیری از متضرر شدن صنایع ملی خود بحث و گفتگو نمودند. آنها نسبت به اثرات مخرب واردات وسیع محصولات فولادی با قیمت­های پائین­تر از قیمت تمام شده صنایع داخلی هشدار دادند و خاطر نشان کردند که این مسئله برای سرمایه­گذاری­های عظیم انجام شده در صنایع فعلی و آتی این کشورها تهدیدبزرگی به حساب می­آید.

مازاد تولید چین که به کشورهای دیگر تحمیل شده است سبب شدتا کانادا و آمریکا مقررات دامپینگ تا 110 درصد وضع کنند. ترکیه برای فولادی­های تقویت شده با وضع مقررات ضد دامپینگ، تعرفه­ها را از 10 تا 30 درصد به 30 تا 40درصد افزایش دادند. بعضی از کشورهای اروپایی برای واردات بعضی از محصولات تخت چین افزایش تعرفه 13 تا 45 درصد اعمال کردند.

از زمانی که محصولات تخت و فولادی­های تقویت شده فولاد چین به بازارهای جهانی روانه شده است، اتحادیه آهن و فولاد عرب به دولتمردان کشورهای عربی در خصوص عدم وجود تعرفه­های کافی برای مقابله با هجوم این واردات هشدار داده بودند.

این اتحادیه همچنین از دولتمردان خواستند تا تعرفه­های گمرکی واردات را بازنگری کند و آنها را تا سطحی که بتواند این تهدید را دفع نماید، بالا ببرند.

تصاویر
  • تصمیم کشورهای عربی برای وضع مقررات آنتی دامپینگ بر علیه واردات فولاد چین
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها