Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
دورنمای سنگ‌آهن روشن نیست
 

دورنمای سنگ‌آهن روشن نیست

چهارشنبه، 19 آذر 1393 | Article Rating
با ریزش‌های مداوم بازارهای مختلف جهانی و تاثیر متقابل بسیاری از آنها بر یکدیگر به دلیل قرابت بالا؛ بازارهای داخلی نیز با نوسان کار خود را در پیش گرفته‌اند. در این حال، بازار سنگ‌آهن یکی از بازارهایی است که مدت‌ها است با رکود دست و پنجه نرم می‌کند و کف 70 دلار که مرز مهمی برای آن محسوب می‌شود را شکسته است.

یکی از کارشناسان در این زمینه می‌گوید: این کف قیمتی، محدوده حساسی از نظر روانی برای سنگ‌آهن محسوب می‌شود، به همین دلیل اکثر تحلیلگران بر این باورند که پس از برخورد با این مرز، می‌توان انتظار برگشت قیمت‌ها و اصلاح روند را به سمت بالا داشت.

به گزارش استیل ایران به نقل از رویترز، بر‌اساس آمارهای رسمی موجود بهای این ماده استراتژیک از آغاز سال جاری میلادی تا‌کنون در پی رشد شتابان عرضه به رغم کاهش چشمگیر تقاضا، حدود بیش از 45 درصد ریزش را ثبت کرده است. اما فاکتور ارتباط نزدیک فولاد با سنگ‌آهن نیز اهرمی قوی برای جلوگیری از ریزش بیشتر قیمت‌ها در بازار این ماده معدنی مهم است. در ماه گذشته میلادی، بهای سنگ‌آهن با عیار ۶۲ درصد در بندر کینگدائوی چین بیش از 10 درصد کاهش داشته است.

بر‌اساس آخرین گزارش‌ها در معاملات انجام شده روز جمعه گذشته در بازارهای جهانی، پس از مدت‌ها طی روند نزولی قیمت سنگ‌آهن (با عیار ۶۲ درصد در بندر تیانجین چین) با بیش از 2 درصد افزایش به حدود ۷۱.۵ دلار رسید. این در حالی است که در هفته‌های اخیر شاهد ریزش بهای این ماده مهم حتی تا حدود 68 دلار نیز بوده‌ایم. بسیاری از تحلیلگران عقیده دارند که این رشد نمی‌تواند در میان‌مدت و بلند‌مدت مورد انتظار باشد، چرا که مازاد عرضه سنگ‌آهن در ماه‌های اخیر به حدی رشد کرده که در کنار عامل مهم افت تقاضا، مانع از شدت گرفتن این صعود قیمتی خواهد شد. به‌نظر می‌رسد این میزان مازاد عرضه به دلیل افزایش میزان تولید سنگ‌آهن همچنان با رشد همراه باشد.
تصاویر
  • دورنمای سنگ‌آهن روشن نیست
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها