Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
کمیته تسهیل امور تولید و سرمایه گذاری در استان ها فعال می شود
 

کمیته تسهیل امور تولید و سرمایه گذاری در استان ها فعال می شود

چهارشنبه، 19 آذر 1393 | Article Rating
'محمد رضا نعمت زاده' عصر سه شنبه در شورای اداری استان همدان افزود: در زمینه جذب سرمایه گذاران حرکت های خوبی انجام شده است و استاندار همدان نیز در خصوص چاره اندیشی برای حمایت از واحدهای موجود پیگیری های زیادی داشت.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران داخلی و خارجی حمایت می شوند و با آغوش باز از آنان استقبال می کنیم، اضافه کرد: فعالیت استان همدان به صورت سنتی و بیشتر کشاورزی و دامداری بوده و این استان فعالیت صنعتی خود را پس از دوران سازندگی آغاز کرده است.

وی اظهار کرد: فرهنگ صنعتی در استان همدان در سال های گذشته با ساخت نیروگاه و کارخانه سیمان رونق گرفت که با این وجود وضعیت صنعت در همدان روند قابل قبولی ندارد و عقب ماندگی در این زمینه مشاهده می شود.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: همدان با وجود منابع خوبی که دارد می تواند منشاء رشد و توسعه در بخش های صنعتی، کشاورزی ، دامداری و معادن باشد.

نعمت زاده گفت: با وجود اینکه ماده اولیه پتروشیمی در همدان موجود نبوده ولی واحد پی وی سی به زودی راه اندازی می شود.

وی درباره پتروشیمی ابن سینای همدان نیز گفت: اقدامات سرمایه گذار تاکنون در این زمینه مناسب نبوده و تا دو ماه آینده به وی فرصت داده شده تا عملیات اجرایی این پروژه را آغاز کند در غیر این صورت طرح پتروشیمی به سرمایه گذار دیگری واگذار می شود.

وی با بیان اینکه شرایط گذشته برای واحدهای تولیدی و صنعتی تحمیلی بوده است، افزود: تحریم ها و رکود در اختیار تولیدکنندگان نبوده و دستگاه های اجرایی باید به صنعتگران و تولیدکنندگان برای رونق بیشتر کمک کنند.

نعمت زاده گفت: در سال های گذشته نرخ ارز به 2.5 تا سه برابر افزایش یافت و تورم ، رکود، تحریم های ظالمانه و عدم ارتباط بانک های داخلی با خارج از کشور مشکلات زیادی را برای تولید کنندگان ایجاد کرد.

وی با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی از بانک ها خواست برای پرداخت تسهیلات بانکی به این واحدها مساعدت لازم را داشته باشند.

نعمت زاده با تاکید بر اینکه کمیته تسهیل امور تولید و سرمایه گذاری باید در استان ها فعال شود، گفت: این کار در دست پیگیری است و استاندار همدان به صورت غیر رسمی نشست های برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی برگزار کرده است.

معاون اول رییس جمهوری ، وزیر صنعت ،معدن و تجارت و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی روز سه شنبه برای افتتاح سه طرح مهم صنعتی به همدان سفر کردند.

در این سفر یک روزه کارخانه تولید کنستانتره سنگ آهن اسدآباد ، شرکت فروسیلیس غرب پارس ملایر و کارخانه بافت سان ملایر بهره برداری شد.

منبع: ایرنا

تصاویر
  • کمیته تسهیل امور تولید و سرمایه گذاری در استان ها فعال می شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها