Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
زمین کارخانه مشترک فولاد ایران و کویت انتخاب شد
 

زمین کارخانه مشترک فولاد ایران و کویت انتخاب شد

چهارشنبه، 19 آذر 1393 | Article Rating
رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: کارخانه فولاد سازی مشترک ایران و کویت با انتخاب زمین در منطقه ویژه خلیج فارس مرحله آماده سازی خود را دنبال می کنند.

مهدی کرباسیان یادآور شد: هیاتی متشکل از معاون فنی فولاد کویت و سرمایه گذاران در آذرماه جاری در سفر به بندرعباس و حضور در منطقه ویژه خلیج فارس، نسبت به انتخاب زمین اقدام کردند که اکنون آماده سازی آن در حال انجام است.

وی افزود: براساس یادداشت تفاهم امضا شده در خرداد امسال بین ایمیدرو و شرکت فولاد کویت، دو طرف به شکل مشترک یک مجتمع فولادسازی در منطقه ویژه صنایع معدنی خلیج فارس (بندرعباس) را احداث می کنند.

کرباسیان اضافه کرد: امضای یادداشت تفاهم مزبور موجب شد تا در مرحله نخست یک کارخانه تولید آهن اسفنجی (احیای مستقیم) با ظرفیت تولید 1.6 میلیون تن و در دو مرحله، کارخانه یک میلیون تنی'تولید فولاد خام' و سپس کارخانه یک میلیون تنی 'محصولات نوردی' احداث می شود.

وی افزود: مرحله دوم این طرح سرمایه گذاری مشترک، اجرا و راه اندازی کارخانه پنج میلیون تنی گندله سازی پیش بینی شده است.

ایران در سال گذشته 15.6 میلیون تن فولاد خام و 16.5 میلیون تن تولیدات فولادی داشت که در مقایسه با سال 91 به ترتیب 8.8 درصد افزایش و پنج درصد کاهش داشت.


تصاویر
  • زمین کارخانه مشترک فولاد ایران و کویت انتخاب شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها