Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تدوین سند راهبردی سنگ‌آهن گره‌گشا نیست
 

تدوین سند راهبردی سنگ‌آهن گره‌گشا نیست

چهارشنبه، 19 آذر 1393 | Article Rating
سجاد غرقی با اشاره به هدف ایجاد سند راهبردی سنگ آهن اظهار کرد: این سند تنها شرایط بازار را نشان می دهد و به ارائه راهکار‌های عمومی می‌انجامد و با توجه به اینکه در حال حاضر تعیین کننده بازار چین و شرایط بازار‌های جهانی تولید کننده عمده در این حوزه است، نمی‌توان چندان به سند راهبردی سنگ آهن امیدوار بود.

وی با بیان اینکه این سند نمی‌تواند ما را از شرایط بحران خارج کند، گفت: نمی‌توان انتظار داشت که با تدوین این سند مشکلات سنگ آهن برطرف شود، اما این سند می‌تواند زمینه‌هایی برای ایجاد زیرساخت فنی و تشکیلاتی را ایجاد کند.

عضو هیات مدیره انجمن تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان سنگ آهن ایران اظهار کرد: نگاه به حوزه معدن یک نگاه پر هزینه و بلند مدت است؛ یعنی اگر وارد بازار شدیم باید انتظار زمان طولانی و تحمل بالایی به لحاظ اجرایی و مالی داشته باشیم.

وی ادامه داد: طبیعتا در کوتاه مدت چیزی که نشان داده می‌شود خیلی رضایت بخش نیست و همانطور که سال گذشته انتظار این میزان افت و سقوط بازار را نداشتیم نمی توان پیش بینی دقیقی از وضعیت سنگ آهن کرد و این امر نیاز به یک آینده پژوهی ویژه‌ای دارد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز،عضو هیات مدیره انجمن تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان سنگ آهن اظهار کرد: در بلوک تحریم، سنگ آهن خیلی متاثر نبود چرا که سنگ آهن در این بلوک قرار نداشت.

وی ادامه داد: حتی افزایش قیمت دلار موجب ایجاد مزیت‌هایی بر این صنعت شد اما طبیعتا تداوم این امر به نفع کشور نیست و مزیتی را ایجاد نمی‌کند. ما نیز مانند سایر بخش‌های صنعتی و معدن مشکلاتمان تشدید خواهد شد.
تصاویر
  • تدوین سند راهبردی سنگ‌آهن گره‌گشا نیست
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها