Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
کاهش بهای نفت نرخ فولاد صادراتی را کاهش داد
 

کاهش بهای نفت نرخ فولاد صادراتی را کاهش داد

یکشنبه، 23 آذر 1393 | Article Rating
مدیرعامل یکی از شرکت‌های فولاد سازی گفت: کاهش بهای نفت نرخ فولاد صادراتی را نیز کاهش داد.

جهاندار شکری، مدیرعامل یکی از شرکت‌های فولاد سازی غرب کشور ؛ درخصوص وضعیت بازار نورد اظهار داشت: تقاضا برای خرید فولاد به شدت پایین آمده و قیمت فولاد و نورد نیز با کاهش بهای نفت جهانی رو به کاهش است.

وی با بیان اینکه فشار روی کارخانجات صادراتی نورد زیاد است؛ خاطرنشان کرد: درحال حاضر قدرت رقابت با کشورهای اروپایی و ترکیه را در عراق و افغانستان نداریم.

شکری افزود: نرخ فولاد صادراتی بین ۴۰ تا ۵۰ دلار پایین آمده و از ۶۱۰ دلار به ۵۷۰ دلار رسیده و میلگرد نیز با ۴۰ دلار کاهش به ۵۰۰ دلار رسیده است.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز،مدیر عامل این شرکت فولاد سازی تصریح کرد: هم‌اکنون ۵۰ درصد کارخانجات زیان ده بوده و به تعطیلی کشیده شدند و از ۵۰ درصد دیگر نیز نیمی با ۳۰ درصد ظرفیت و مابقی با ۵۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.


وی با اشاره به اینکه انبار‌ها خالی است؛ گفت: البته این بازار ثبات ندارد و ممکن است در مقطعی از زمان با افزایش تقاضا در بازار نرخ‌ها هم رشد کنند.

شکری در پاسخ به این پرسش که آیا نرخ‌های داخلی نیز کاهش داشته یا خیر؟ گفت: نرخ‌های داخلی فولاد ازسوی بخش خصوصی و تولیدکنندگان اعلام می‌شود که در داخل نیز بین ۶ تا ۷ تولیدکننده مطرح میلگرد و ۳ شرکت تولیدکننده تیرآهن وجود دارد و قیمت‌ها ازسوی آنها تعیین می‌شود.
تصاویر
  • کاهش بهای نفت نرخ فولاد صادراتی را کاهش داد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها