Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
همکاری ایران و چین در طرحهای فولاد استانی از سرعت لازم برخوردار نیست
 

همکاری ایران و چین در طرحهای فولاد استانی از سرعت لازم برخوردار نیست

یکشنبه، 23 آذر 1393 | Article Rating

محمد خانداداش پور در دیدار 'شورشیانگ چون' نایب رئیس گروه ام سی سی (MCC)چین و هیات همراه با وی، گفت: کارها در چارچوب قراردادهایی که هفت ماه پیش بین دو طرف به امضا رسید، از سرعت لازم برخوردار نیست و ایران تاکنون هیچ مبلغی از طرف چینی دریافت نکرده و این تاخیر ها قابل قبول نیست.

وی یادآور شد: نسبت به صنعت فولاد چین و توانمندی شرکت 'ام.سی.سی' در ایجاد کارخانه های فولادی در این کشور و در مورد سوابق آن آگاهی کاملی وجود دارد و طرح های فولادی را با سرعت مناسبی اجرا و به بهره برداری می رسانند.

خانداداش پور در این نشست انتظارات شرکت ملی فولاد ایران را از طرف چینی برای سرعت بخشیدن به روند همکاری در اجرای طرح های فولاد استانی مطرح ساخت.

وی خاطرنشان ساخت: نقش فعلی شرکت ملی فولاد ایران به عنوان شرکت عملیاتی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) در حوزه صنعت فولاد کشور است.

خانداداش پور گفت: جدیت در اجرای طرحهای مزبور و حل بموقع مسائل از سوی طرف چینی موجب می شود تا کارنامه و سابقه ای برای ام.سی.سی چین به منظور ورود در طرح ها و زمینه های دیگر همکاری ،فراهم سازد.

در این نشست، شورشیانگ چون نایب رئیس گروه 'ام.سی.سی' درباره همکاری با صنعت فولاد ایران گفت: اجرای هفت پروژه فولاد سازی کاری منحصر بفرد محسوب می شود که بطور همزمان در حال اجرا و برای این گروه همکاری با ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی یادآور شد: 'ام.سی.سی' درایران پروژه های دیگری را اجرا و به پایان رسانده و تخصص لازم برای همکاری در اجرای این طرحها را دارد.

شورشیانگ چون تصریح کرد: تمام سعی این گروه، حل مسائل و فعال تر سازی هفت پروژه فولاد استانی ایران است.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، دو طرف در این جلسه بر ارتباط و تعامل بیشتر تاکید کردند و خاطرنشان ساختند: در مسائل اساسی و بنیادی درخصوص تفاهم امضا شده، اختلافی وجود ندارد و با توجه به شرایط جدید و ورود شرکای جدید باید هرچه سریعتر مسائل فرعی را برطرف و زمینه را برای فعال سازی بیشتر طرحها فراهم ساخت.

فولاد سپیددشت (چهارمحال و بختیاری)، شادگان (خوزستان)، بافت (کرمان)، سبزوار (خراسان رضوی)، نی ریز (فارس)، قائنات (خراسان جنوبی) و میانه (آذربایجان شرقی) هفت طرح فولادی محسوب می شوند که از سال 1385 به مورد اجرا گذاشته شدند.

طرحهای فولادی یاد شده ظرفیت 800 هزارتنی دارند که قابلیت افزایش تا یک میلیون تن نیز برای آنها پیش بینی شده است.

ایران رتبه پانزدهمین تولید کننده فولاد را درجهان دارد و مجموع تولید فولاد خام کشور در سال گذشته به 15.6 میلیون تن رسید.

تصاویر
  • همکاری ایران و چین در طرحهای فولاد استانی از سرعت لازم برخوردار نیست
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها