Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

حلقه های زنجیره تولید با تزریق نقدینگی کامل می شود

دوشنبه، 24 آذر 1393 | Article Rating

بیش از 70 درصد مشکلات واحدهای تولیدی مربوط به کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش است که دولت با پرداخت 5200 میلیارد تومان یارانه حمایت از تولید، درصدد حل این مشکل است.

میرحامد توفیقی کارشناس اقتصادی گفت: از سرمایه در گردش به عنوان مشکل اصلی تولید در کشور یاد کرد و افزود: کمبود منابع مالی با ایجاد وقفه در روند تولید، ظرفیت این واحدها را کاهش می دهد. 

وی با تاکید بر آنکه برای رسیدن به دوران پیک تولید و تولید ظرفیت اسمی، نیازمند تزریق نقدینگی هستیم، افزود: سرمایه ای که با هدف حمایت از تولید تزریق شود، موجب رونق تولید و خلق حماسه اقتصادی می شود.

این کارشناس امور مالی تصریح کرد: در مسیر رونق تولید ملی، باید فضای مناسب کسب و کار نیز از سوی دولت و مجلس فراهم شود که این امر از طریق اصلاح قوانین نامناسب، پرهیز از موازی کاری و رفع موانع تولید محقق خواهد شد.

وی همچنین افزایش هزینه های تولید را چالش جدی در اقتصاد کشور دانست و افزود: فرسودگی ماشین آلات، نبود نقدینگی مناسب، بدهکاری های سنگین به شبکه بانکی، نبود توان رقابت مستمر اقتصادی، بالا بودن هزینه های تولید به واسطه تحریم ها و افزایش نرخ ارز از جمله چالش های جدی واحدهای تولیدی است.

توفیقی با تاکید بر اینکه سیاست های حمایتی از تولید باید به عنوان سیاست محوری در برنامه ریزی ها گنجانده شود، افزود: برای داشتن برنامه راهبردی منسجم، باید سیاست های حمایت از تولید در کشور تبدیل به برنامه های اجرایی شود.

این اقتصاددان با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان باید از سوی متولیان مورد حمایت قرار گیرند، اظهار داشت: دولت برنامه های خوبی را برای حمایت از تولید تدارک دیده که امید است با اجرایی شدن این برنامه ها، بخشی از نیازهای واحدهای تولیدی برطرف شود.

وی حمایت از بخش تولید را راهکار مقابله با تحریم دشمنان دانست و افزود: در سال های اخیر مهم ترین برنامه دشمنان، ضربه زدن به اقتصاد و عرصه تولید ایران بوده است، بنابراین برنامه ریزی ها باید به سمت حمایت کامل از تولید ملی هدایت شود.

توفیقی در عین حال بر تمرکززدایی از دولت در بخش تولید با رعایت اصل 44 قانون اساسی در جهت بهره مندی از مشارکت و مدیریت مردم تاکید کرد و افزود: البته هنگامی در چرخه تولید نیاز به ورود دولت احساس شود، دولت به مسائل ورود پیدا خواهد کرد.

وی افزود: بسیاری از واحدهای صنعتی که توسط دولت مدیریت می شدند، اینک به بخش خصوصی واگذار شده اند و برخی از صنایع نیز فرسوده و دارای تکنولوژی قدیمی هستند که محصولاتشان قابل رقابت با بازارهای جهانی نیست و باید این صنایع نوسازی شوند.

گفتنی است، معاون اول رئیس جمهوری برای افزایش رونق اقتصادی، دستور پرداخت 5200 میلیارد تومان یارانه حمایت از تولید را صادر کرد و از دبیر هیات دولت خواست تا به سرعت آئین نامه حمایت از تولید در جلسه هیات وزیران تدوین شود.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها