Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
توافق سازمان ایمیدرو با طرف چینی برای تسریع در طرحهای فولاد استانی
 

توافق سازمان ایمیدرو با طرف چینی برای تسریع در طرحهای فولاد استانی

ﺳﻪشنبه، 25 آذر 1393 | Article Rating
مهدی کرباسیان با طرف چینی در مورد حل و فصل مسائل مربوط به تامین مالی طرح های فولادی که از چند ماه قبل توسط بانک مرکز چین متوقف مانده بود، مذاکره کرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در این نشست تاکید کرد: طرح های فولاد استانی به تدریج با رفع مشکلات باید طی سه سال آینده به بهره برداری برسند.

وی افزود: توقف چند ماهه طرح ها به دلیل ملاحظات بانک مرکزی چین برای تامین اعتبار صورت گرفته با وجودی که در چند ماه اخیر سه طرح دیگر از مجموع هفت طرح فولاد استانی شامل میانه، شادگان و بافت گشایش اعتبار شده اند، اما به دلیل مشکلات به وجود آمده در زمینه مسائل بانکی، متوقف مانده و ایمیدرو همه تلاش خود را به کار گرفته تا این مشکلات برطرف شود.

در این دیدار، معاون MCC Group با ابراز تاسف از تاخیر ایجاد شده، تاکید کرد که حضور هیات چینی به همراه مسئولان سایناشور در ایران با هدف تسریع بخشی به این پروژه ها است.

معاون سایناشور گفت: دولت چین و سایناشور معتقدند هفت طرح فولادی اهمیت زیادی دارند و به همین دلیل با حساسیت فراوان پیگیری می شوند و درنتیجه، برای رفع مشکلات آنها تلاش خواهد شد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا،این مقام شرکت بیمه دولتی چین افزود: طبق قوانین و مقررات دولت چین، در پروژه های خارجی که فاینانس آن با شرکت های چین است، 70 درصد از تولیدات باید ساخت چین و 30 درصد از سایر کشورها باشد، در حالی که در پروژه های هفتگانه فولادی این میزان به صورت 50-50 بوده و این یکی از امتیازات طرح های یادشده است.


وی افزود: سایناشور آمادگی ویژه برای پشتیبانی و همکاری با ایران در اجرای این طرح ها را دارد.

در این دیدار دو طرف در زمینه رفع مشکلات و تسریع در اجرای طرحها توافق کردند.
تصاویر
  • توافق سازمان ایمیدرو با طرف چینی برای تسریع در طرحهای فولاد استانی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها