Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

ورود سهامداران خارجی به بورس ایران ۸ برابر شد

دوشنبه، 08 دی 1393 | Article Rating
حامد سلطانی نژاد با اشاره به این که در بازارهای دنیا توجه ویژه ای به سرمایه گذاران حقیقی دارند گفت: در آینده در بازار سرمایه، سهامداران حقیقی حرف اول را خواهند زد.
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه(سمات) افزود: با این حساب این که ما فقط زیرساخت را برای سرمایه گذاران حقوقی فراهم کنیم کار درستی نیست؛ چرا که باید زیرساختها را با رویکرد ارائه خدمات به حقیقی‌ها نیز درنظر بگیریم.
وی تاکید کرد: جدای از این موضوع باید در طراحی زیرساختها به گونه ای رفتار کنیم که در آینده نیز بتوانیم از ظرفیتهای بازارهای بین المللی و جهانی بهره‌مند شویم.
سلطانی نژاد با بیان این که حضور سرمایه گذاران خارجی در پرتفوی شرکتهای مختلف یک مزیت به حساب می آید گفت: این موضوع باعث می شود که هرگاه امکان تامین مالی برای شرکتها در داخل کشور فراهم نباشد بتوانند از بازارهای مالی خارجی تامین مالی کنند.
مدیرعامل شرکت سمات گفت: هر چند در حال حاضر تعداد سهامداران خارجی در بورس کشور قابل توجه نیست با این وجود در یکسال گذشته تعداد آنها 7 تا 8 برابر شده است که این موضوع نشان می دهد بازار سرمایه ایران پتانسیل خوبی برای حضور سرمایه گذاران خارجی دارد.
وی در خصوص ملیت سرمایه گذاران خارجی در بورس کشور اذعان داشت: سرمایه گذارانی از کشورهای عربی و برخی کشورهای اروپایی به صورت مستیم یا غیرمستیم در بورس کشور حضور دارند.

به گزارس استیل ایران به نقل از تسنیم، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در ادامه یکی از موانع حضور سرمایه گذاران خارجی در بورس کشور را موضوع ریسک تبدیل ارز عنوان کرد و افزود: در صورتی که بتوانیم این مشکل را حل کنیم که سرمایه گذاران خارجی چگونه می توانند پولشان را وارد و یا خارج کنند می توانیم از منابع مالی تازه ای که از خارج کشور وارد می شود برای بازار اولیه نیز استفاده کنیم.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها