Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
پيشرفت 80 درصدی واحدهای احياء برخي طرح هاي فولاد استاني
 

پيشرفت 80 درصدی واحدهای احياء برخي طرح هاي فولاد استاني

ﺳﻪشنبه، 09 دی 1393 | Article Rating
طرح فولاد نی ریز واقع در استان فارس در واحد احیاء اکنون به 82 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و در واحد فولادسازی آن به میزان 25 درصد پیشرفت دارد.

علاوه براین فولاد سبزوار در استان خراسان رضوی در واحد احیاء به 80 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده در حالی که در بخش فولادسازی 39 درصد پیشرفت دارد و نیز میزان پیشرفت فیزیکی طرح فولاد قائنات در خراسان جنوبی هم در بخش احیاء 73 درصد گزارش شده اما در فولادسازی 9 درصد پیشرفت کار صورت گرفت.

طرح فولاد بافت در استان کرمان هم به ترتیب در بخش احیاء و فولادسازی 79 و 33 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایمیدرو، میزان پیشرفت فیزیکی طرح فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری در زمینه احیاء و فولادسازی به ترتیب 77 و 35 درصد ثبت شد و طرح فولاد میانه در استان آذربایجان شرقی نیز در بخش احیاء، پیشرفت فیزیکی 74 درصد و در زمینه فولادسازی 23 درصد پیشرفت دارد.


همچنین طرح فولاد شادگان دراستان خوزستان در حالی که بخش احیای آن 67 درصد پیشرفت دارد در فولادسازی تاکنون به پیشرفت هشت درصدی رسیده است.

بنابر فراخوان هایی که از سوی سازمان ایمیدرو برای مشارکت بخش خصوصی در سال جاری انجام شد، هر یک از طرح های فولاد استانی از شریک برخوردار شده و اکنون طرح های فولاد استانی با مشارکت 65 درصدی بخش خصوصی و 35 درصدی ایمیدرو شکل اجرایی به خود گرفته که با این اقدام با تقویت منابع مالی انتظار می رود واحدهای فولادسازی با سرعت بیشتری پیشرفت کنند.

هفت طرح فولادی از سال 1385 شکل اجرایی به خود گرفته و هریک ظرفیت های 800 هزارتنی که قابلیت افزایش به میزان یک میلیون تن را دارند.

ایران اکنون رتبه پانزدهمین تولیدکننده فولاد را دارد و با اجرای طرح های فولادی مختلف در جهت دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تنی تا افق 1404 تلاش می کند.

میزان تولید فولاد خام در پایان سال گذشته به رقم بیش از 15.6 میلیون تن رسید و پیش بینی شده تا پایان برنامه پنجم توسعه (1394) به رقم 37 میلیون تن برسد.
تصاویر
  • پيشرفت 80 درصدی واحدهای احياء برخي طرح هاي فولاد استاني
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها