Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
سرمایه گذاری ها در صنعت فولاد متوازن نیست
 

سرمایه گذاری ها در صنعت فولاد متوازن نیست

چهارشنبه، 10 دی 1393 | Article Rating

مدیر عامل شرکت فولاد جنوب در یادداشتی برای بولتن اخبار فولاد (بولتن داخلی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران) به مشکل عدم توازن در سرمایه گذاری های جدید فولاد اشاره کرد و گفت: دربخش هایی از زنجیره فولاد تورم و تعدد ظرفیت و در بخش های دیگر عدم تقاضا به وجودآمد. به طوری که در سال 1391 ظرفیت مجوزهای داده شده در خصوص احداث واحدهای نوردی از مرز 100 میلیون تن گذشت.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد که در حال حاضر هیچ طرح بالای 40 درصد پیشرفت در خصوص تولید گندله در کشوروجود ندارد و این در شرایطی است که حداقل 10 میلیون تن آهن اسفنجی و 12 میلیون تن شمش تا دو سال دیگر به ظرفیت تولید کشور افزوده خواهد شد و با احتساب نیاز فعلی کسری 37 میلیون تنی گندله تا سال 1396 قطعی خواهد بود.

این عضو انجمن در ادامه به این مسئله اشاره کرد که در بخش کنستانتره نیز وضع بهتر از گندله نیست و حتی اکتشاف های انجام شده در خصوص استخراج سنگ آهن نیز کفاف این میزان تولید را در ده سال آینده نمی دهد. در واقع نبود سیاست گذاری مناسب طی سال های اخیر سبب شده است که بیشتر سرمایه ها به سمت تولید فولاد خام و محصولات فولادی تمایل پیدا کند. دنیانور توضیح داد: در حال حاضر ظرفیت های ایجاد شده و در دست اجرا در این دو بخش آنقدرزیاد است که احتمال خالی بودن حداقل 50درصدی ظرفیت آن با توجه به اشباع بازار داخل و عدم کشش بازارهای صادراتی منطقه تا چند سال آینده بسیار زیاد است.

وی پیشنهاد داد:  دولت سیاست های تشویقی در خصوص سوق دادن به حلقه های ابتدایی زنجیره تا تولید آهن اسفنجی و توسعه متوازن این بخش ها وضع نماید و باقوانین سختگیرانه از سرمایه گذاری در بخش های فولاد سازی و نورد جلوگیری نماید.

تصاویر
  • سرمایه گذاری ها در صنعت فولاد متوازن نیست
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها