Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

عبور از رکود تورمی با اقتصاد خصوصی

یکشنبه، 14 دی 1393 | Article Rating
همزمان با هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، روز گذشته «کانون کارآفرینان توسعه‌گرا» طی نشست خبری با حضور اعضای کانون و اصحاب رسانه از آغاز فعالیت خود خبر داد. این کانون با هدف تحقق توسعه اقتصادی کشور با محوریت بخش خصوصی در راستای تامین منافع ملی تاسیس شده است. در این نشست خبری، برنامه‌های این کانون و راهبردهای تحقق اهداف آن اعلام شد. تبیین و ترویج اقتصاد رقابتی، بسط کارآفرینی، تبیین و ترویج مبانی اقتصاد بازار به‌‌عنوان محور توسعه، ایجاد فضای امن برای بخش خصوصی و ترویج و تشویق بخش خصوصی برای ایفای نقش هرچه بیشتر در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی به‌‌عنوان مهم‌ترین راهبردهای
«کانون کارآفرینان توسعه‌گرا» محسوب می‌شود.
هرچند این کانون در آستانه انتخابات اتاق بازرگانی تاسیس شده است، اما به گفته یکی از اعضای این طیف، انتخابات اتاق یک از اهداف کوتاه‌مدت کانون بوده و اهداف والاتری در کانون کارآفرینان توسعه‌گرا دنبال خواهد شد.  سیدمحمد صدرهاشمی‌نژاد گفت: اتاق‌های بازرگانی و مدیران دولتی در ادوار مختلف هیچ‌یک در عمل درمسیر روشن بازار گام برنداشته‌اند. حتی کسانی که در اتاق به‌‌عنوان مدعیان نمایندگی بخش خصوصی بوده‌اند، اقتصاد بینابینی را ترویج می‌کردند. 
وی با اشاره به اینکه تاکنون تعاریف روشنی از اقتصاد ارائه نشده است، اظهار کرد: روشن است که متولیان و مدعیان بخش خصوصی در طول ادوار گذشته وظایف خود را به درستی انجام نداده‌اند اتاق بازرگانی نیز از آن جمله است.
صدر هاشمی‌نژاد ضمن بیان اینکه باید کارآفرینان کشور را در یک مجموعه مدنی جمع کرد، خاطرنشان کرد: البته بخش خصوصی نمی‌خواهد در اقتصاد با دولت شریک شود. اتاق بازرگانی هم به‌‌عنوان تشکل بخش خصوصی نباید بلندگو و سخنگوی دولت باشد، بلکه باید برای خصوصی کردن اقتصاد کشور برنامه داشته باشد، در این شرایط تمامی فعالان اقتصادی اتاقی را می‌پسندند که صرف‌نظر از اینکه چه افرادی سکاندار آن باشند، مدافع بخش خصوصی است.
در ادامه این نشست، حسین سلطانی‌نیا، معاون کل اسبق سازمان توسعه تجارت ایران نیز گفت: عبور از رکود تورمی به‌واسطه اقتصاد دولتی امکان‌پذیر نیست.در این رابطه بزرگان بخش خصوصی، کانون کارآفرینان توسعه‌گرا ‌را راه‌اندازی کرده‌اند تا در مقطع حساس کشور، در راه رسیدن به اهداف توسعه اقتصادی با محوریت بخش خصوصی و تامین منافع ملی، گام‌های بلندی بردارند. سلطانی‌نیا گفت: این گروه برای خروج اقتصاد کشور از رکود و بسترسازی برای تحقق توسعه اقتصادی با محوریت بخش خصوصی و در راستای تامین منافع ملی کمر همت بسته است. تحقق توسعه اقتصادی کشور، از جمله درخواست‌های بخش خصوصی است و بر همین اساس کارآفرینان توسعه‌گرا ‌راهکارهایی را در این خصوص ارائه کرده است.






منبع:دنیای اقتصاد

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها