Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

افت ۶ دلاری اونس در هفته نوسان‌های عجیب

یکشنبه، 14 دی 1393 | Article Rating
ارزش دلار در روز گذشته در ابتدا کاهش یافت و در زیر مرز 3500 تومان سطوح پایین قیمتی را تجربه کرد اما در نهایت بر روی بهای 3505 تومان بسته شد و این در حالی است که در هفته قبل دلار در مسیر کاهشی 57 تومان تنزل کرد.

دلار نخستین روز هفته گذشته را در فضای آرام بازار با افزایش نسبی آغاز کرد و در محدوده 3550 تومان در دایره ای محدود به نوسان در آمد. البته دامنه افت و خیز دلار از اواخر هفته منتهی به 5 دی ماه کاهش یافت تا این کاهش دامنه ی نوسانات در ابتدای هفته گذشته بیشتر به چشم آید.
در روز یکشنبه دلار به ندرت تغییر کرد و در نهایت با اندکی کاهش نسبت به روز شنبه بر 3553 تومان قرار گرفت.
در غروب روز یکشنبه یورو بر 4350 و پوند و درهم امارات بر 5540 و 970 تومان قرار گرفتند.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، تحلیلگران محدود شدن نوسانات دلار را در عواملی همچون کاهش معاملات، عرضه ارز توسط صرافی بانک ها و کمرنگ شدن نقش فعالان غیر رسمی جستجو می کنند.


در روز دوشنبه نیز نرخ دلار کاهش یافت و این در حالی است که رئیس بانک مرکزی از تعدیل تقاضا و قیمت دلار بعد از تعطیلات ژانویه خبر داد. البته فعالان بازار ارز معتقد هستند تعطیلات ژانویه و تعطیلی برخی از بازارهای خارجی مثل دبی سبب کاهش حجم معاملات بزرگ شده که با پایان یافتن این تعطیلات بازار مجدداٌ به حالت عادی بازخواهد گشت.

در روز سه شنبه دلار با افت 33 تومانی بیشترین کاهش یک روزه را در یک ماه گذشته تجربه کرد. فعالان سنگینی عرضه بر تقاضا، صحبت های باراک اوباما و تغییر لحن او نسبت به ایران و سخنان سیف را در این امر دخیل می دانند.
در پایان روز سه شنبه دلار و یورو بر بهای3517 و 4325 تومان و درهم بر 967 تومان آرام گرفتند.

در روز چهارشنبه بهای دلار بازهم کاهش یافت تا به کمترین مقدار خود در دو هفته اخیر دست یابد. در این روز فعالان با احتمال ریزش بیشتر این ارز تمایلی به خرید ارز نداشتند تا کاهش تقاضا در کنار افزایش عرضه زمینه ریزش دلار به زیر مرز 3500 تومان را در روز بعد فراهم سازد.

دلار معاملات خود را در روز پنجشنبه با کاهش نسبی به پایان رساند و در نزدیکی مرز 3500 تومان بر بهای 3497 تومان قرار گرفت.
در روز پنج شنبه هر یورو با بهای 4265 تومان و هر پوند انگلیس و درهم امارات با بهای 5455 و 956 تومان به فروش رسیدند.

گفتنی است، کاهش ارزش دلار در هفته گذشته سبب تردید معامله گران و کاهش تقاضا شد که تقویت سمت عرضه، تعطیلات ژانویه و کاهش اختلاف نرخ فروش آتی دلار با نرخ فروش نقدی آن به سیر نزولی دلار دامن زد که البته فعالان معتقد هستند با پایان یافتن تعطیلات ژانویه از روز دوشنبه روند دلار معکوس خواهد شد که این اتفاق در روز گذشته رخ داد.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها