Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 پیشرفت های اخیر طرح‌ های فولادی استانی
 

پیشرفت های اخیر طرح‌ های فولادی استانی

ﺳﻪشنبه، 16 دی 1393 | Article Rating
تا پایان آذر ماه سال جاری روند پیشرفت اغلب طرح های هفتگانه فولادی با ورود مشارکین سرعت گرفته است و اغلب کارگاههای این طرحها فعال تر شده اند.


واحدهای احیای طرح های هفتگانه تامین کننده مواد اولیه واحدهای فولادسازی این طرحها هستند.

همان طوری که در صنعت فولاد دنیا معمول است دراجرای طرح های فولادی ابتدا بر تکمیل واحدهای تامین کننده مواد اولیه تاکید می شود ، در این طرح ها نیز اولویت ها بر راه اندازی واحدهای احیا جهت تولید آهن اسفنجی تمرکز یافت .

اگرچه مشکلات گذشته از جمله، تغییرات پی در پی مدیریتی، مشکلات ناشی از تامین منابع مالی پایدار و اثرات ناشی از تحریم ها و ... موجب کندی پیشرفت این طرح ها شده است ولی با پیشرفتهای کاری واحدهای احیای این طرح امید است که در نیمه دوم سال آینده به تدریج اکثریت واحدهای احیای این طرح ها به بهره برداری برسند.

اکنون واحد احیای طرح فولاد چهار محال و بختیاری بیش از 83 درصد، شادگان بیش از 80 درصد قائنات حدود 80 درصد، میانه بیش از 83 درصد، نی ریز بیش از 75 درصد، بافت حدود 76 درصد، سبزوار بیش از 68 درصد پیشرفت دارند.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، مهمترین مشکل این طرحها که مشکل تامین مالی بود، اکنون با گرفتن مشارک در پنج طرح حل شده است و تیم کاری جدید دراین طرحها مستقر و مشغول فعالیت هستند و کارها با سرعت در حال پیشرفت است.

در دو واحد باقی مانده نیز با مشارکین مذاکرات لازم صورت گرفت و اکنون مراحل نهایی خود را طی می کند.

مسئله فاینانس چین نیز نهایی شده است البته مشکلی بین بانک مرکزی ایران و چین وجود دارد که در حال رفع شدن است.

همان طوری که اشاره شد با ورود مشارکین جدید و تزریق منابع مالی اکنون کارگاههای این واحدها فعال شده اند. امید است که با شرایط جدید از نیمه دوم سال آتی به تدریج شاهد راه اندازی واحدهای احیای این طرح ها باشیم.

تصاویر
  •  پیشرفت های اخیر طرح‌ های فولادی استانی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها