Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
دلایل کندی 7 طرح فولادی
 

دلایل کندی 7 طرح فولادی

ﺳﻪشنبه، 16 دی 1393 | Article Rating

 شرکت ملی فولاد ایران اعلام کرد: تغییرات مکرر مدیریتی، مشکلات ناشی از تامین منابع مالی پایدار و اثرات ناشی از تحریم ها و غیره از جمله دلایل کندی پیشرفت هفت طرح فولاد استانی بوده اما از نیمه دوم سال 1394 بتدریج اکثریت واحدهای احیای این طرحها به بهره برداری می رسند.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا ، روند پیشرفت اغلب طرح های هفتگانه با ورود شرکاء سرعت گرفته است و کارگاههای این طرحها فعالیت بیشتری دارند.

برپایه این گزارش، واحدهای احیای هفت طرح فولادی، تامین کننده مواد اولیه این طرحها محسوب می شوند، همانطوری که در صنعت فولاد دنیا معمول است در اجرای طرح های فولادی ابتدا بر تکمیل واحدهای تامین کننده مواد اولیه تاکید می شود، در این طرح ها نیز اولویت ها بر راه اندازی واحدهای احیا جهت تولید آهن اسفنجی تمرکز دارد.

شرکت ملی فولاد ایران در این گزارش روند پیشرفت هفت طرح فولاد استانی را به این شرح اعلام کرد، واحد احیای طرح فولاد سپیددشت چهارمحال و بختیاری بیش از 83 درصد، شادگان استان خوزستان بیش از 80 درصد، قائنات در خراسان جنوبی حدود 80 درصد، میانه استان آذربایجان شرقی بیش از 83 درصد، نی ریز در استان فارس افزون بر 75 درصد، بافت استان کرمان حدود 76 درصد و سبزوار بیش از 68 درصد پیشرفت کرده است.

برپایه گزارش شرکت یادشده، مهمترین مشکل این طرحها تامین مالی است اما اکنون با گرفتن شریک در پنج طرح مساله مربوطه حل شده و تیم کاری جدید در این طرحها مستقر و مشغول فعالیت شده اند و کارها با سرعت در حال پیشرفت است.

همچنین مذاکرات لازم با شرکای ذیربط در دو واحد فولاد استانی دیگر درحال انجام و مراحل نهایی خود را طی می کند.

براساس گزارش منتشر شده، مسئله تامین مالی (فاینانس) چین نیز نهایی شده و مشکلی که بین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و چین وجود دارد، در حال برطرف شدن است.

ظرفیت هریک از هفت طرح یادشده 800 هزار تن است که قابلیت افزایش به میزان یک میلیون تن را دارد. تکمیل این واحدهای فولادسازی 5.6 تا هفت میلیون تن به ظرفیت فولاد سازی کشور اضافه خواهد کرد.

تصاویر
  • دلایل کندی 7 طرح فولادی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها