Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
ادامه روند نزولی قیمت سنگ آهن در سال آینده
 

ادامه روند نزولی قیمت سنگ آهن در سال آینده

یکشنبه، 21 دی 1393 | Article Rating
مهدی کرباسیان گفت: سنگ آهن ایران به دلیل اینکه کارخانه‌های کنسانتره و گندله ما هنوز به بهره‌برداری کامل نرسیدند و در سال 95 و 94 به بهره‌برداری می‌رسند، در نتیجه میزان تولیدمان با مصرف نابرابری دارد.

او افزود: با توجه به افت شدید قیمت سنگ آهن در دنیا، صادرات سنگ آهن دچار رکودی شده که این امر در وضعیت معادن کوچک سنگ آهن تاثیرگذار است. برخی معادن کوچک سنگ آهن قادر به پرداخت قیمت تمام شده تولید خود نخواهند بود و این اتفاق هم باعث رکود بازار می شود و هم تعطیلی معادن را در پی دارد.

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصاد نیوز، کرباسیان پیش‌بینی کرد: پیش‌بینی‌‌ام برای سال آینده این است که قیمت سنگ آهن به دلیل اینکه واردات چین یک افت جدی کرده و حجم زیادی از سنگ آهن استرالیا به شکل وسیعی به چین فروخته می‌شود، در سال آینده قیمت سنگ آهن تغییر چشمگیری پیدا نمی‌کند و مانند امسال شاهد روند نزولی قیمت سنگ آهن هستیم.


او افزود: در حالی که می‌توان از معادن کشور به ویژه معادن سنگ آهن که ارزش افزوده خوبی ایجاد می‌کند، نهایت استفاده را ببریم. سنگ آهنی ها باید بدانند که بزرگترین مصرف کننده و واردکننده سنگ آهن چین است و در تصمیم گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها از این کشور نباید غفلت به خرج داد.
تصاویر
  • ادامه روند نزولی قیمت سنگ آهن در سال آینده
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها