Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
كاهش دوباره قيمت سنگ آهن
 

كاهش دوباره قيمت سنگ آهن

یکشنبه، 28 دی 1393 | Article Rating

با ادامه بدبيني سرمايه گذاران نسبت به استمرار تقاضاي سنگ آهن يك بار ديگر قيمت اين محصول به زير 70 دلار در هر تن رسيد.


ه گزارش استیل ایران به نقل از ايميدرو از سايت كيتكو(Kitco) در پايان آخرين روز بازار بورس قيمت پايه سنگ آهن براي تحويل فوري به بندر تيانجين در چين به 69.8 دلار در هر تن تنزل پيدا كرد كه 1.1 درصد نسبت به بازار قبلي (70.6 دلار در هرتن) پايين تر بود اما هنوز شش درصد بالاي قيمت 65.7 دلار در هر تن شب عيد كريسمس بود كه پايين ترين سطح قيمت در 5 سال گذشته به حساب مي آمد.

با افت قيمت سنگ آهن به كمتر از 70 دلار در هر تن اين شك و ترديد به وجود آمده است كه افزايش قيمت اين كالا در ابتداي سال كاذب بود چون اين بهبود اندك به سرعت آرام گرفت.
در طول سال گذشته قيمت اين محصول 50 درصد كاهش يافت اما 10 درصد افزايش نسبت به پايين ترين سطح و رسيدن به 72 دلار در هر تن بارقه اميدي براي يك سال بهتر در قلب دست اندركاران آن به وجود آورده بود.
دليل آخرين افت قيمت ها اين بود كه سرمايه گذاران نگران رشد اقتصادي چين هستند چون معتقدند كه در طول 12 ماه آينده بازارهاي چين راكد خواهد بود و پكن بدنبال بازسازي ساختار اقتصاد خود خواهد رفت. چين بزرگترين مصرف كننده سنگ آهن در جهان است و هر گونه علامتي ناشي از افت تقاضاي آن موجب ركود در بازارها خواهد شد چون شركت هاي بزرگ معدني مانند وآله ، ريوتينتو و بي.اچ.پي بدنبال افزايش توليدات سنگ آهن خود هستند.
آخرين كاهش زماني رخ داد كه تحليلگر و استراتژيست قبلي موسسه استنلي مورگان اعلام كرد كه قيمت سنگ آهن به زودي كاهش خواهد يافت چون در آن زمان قيمت ساير كالاها 6 تا 7 درصد اما قيمت سنگ آهن 15 درصد افزايش پيدا كرده بود و اينگونه هم شد و قيمت ها كاهش يافت اما اميد مي رود كه مجددا افزايش داشته باشد.

تصاویر
  • كاهش دوباره قيمت سنگ آهن
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها