Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 ٩٠٠ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های فولاد استانی تزریق شد
 

٩٠٠ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های فولاد استانی تزریق شد

یکشنبه، 28 دی 1393 | Article Rating

میزان تولید فولاد خام در کشور طی ٩ ماه اخیر شش درصد رشد داشته است و طبق گفته معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در سال جاری ٩٠٠ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های فولاد استانی تزریق شده است.

 از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال، ١٢ میلیون و ٦٣٣ هزار و ٣٢٨ تن فولاد خام تولید شد و این در حالی است که میزان فولاد خام تولید شده در مدت مشابه سال گذشته ١١ میلیون و ٩٠٦ هزار و ٤٦١ هزار تن بود.

طبق اعلام ایمیدرو از یک سال گذشته تاکنون ٣٢ طرح معدنی و صنایع معدنی نیمه تمام و راکد، فعال شده است که از جمله این طرح ها می توان به فعال شدن هفت طرح فولاد استانی هر یک به ظرفیت سالانه یک میلیون تن، افتتاح کارخانه طلای زرشوران با ظرفیت سالانه سه تن و افتتاح کارخانه سیمان سرواسول ونزوئلا با ظرفیت سالانه یک میلیون تن اشاره کرد.

در میان تولیدکنندگان فولاد خام، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان به ترتیب رتبه های اول تا سوم را در تولید به خود اختصاص داده‌اند.

تولیدکنندگان بزرگ دیگر کشور به ترتیب شامل فولاد هرمزگان،سبا، فولاد خراسان، فولاد آلیاژی ایران و گروه ملی صنعتی فولاد ایران هستند.

هچنین، در ٩ ماهه امسال ١٣ میلیون و ١٨ هزار و ٤٣٦ تن محصولات فولادی ورق گالوانیزه، میلگرد، تیرآهن، ورق گرم، لوله، کلاف، ورق عریض و غیره در کشور تولید شد که در مقایسه با میزان تولید مدت مشابه سال گذشته رشد ٣,٦ درصدی نشان می دهد.

به گفته کرباسیان، رییس هیات عامل ایمیدرو در سال جاری ٩٠٠ میلیارد تومان اعتبار به طرح های فولاد استانی تزریق شده است که فعال شدن طرح سنگان با پنج میلیون تن گندله و ٢,٤ میلیون تن کنسانتره، طرح های معادن گل گهر ٥ و ٦ و همچنین طرح های زغالسنگ وارد مرحله اجرایی شدند.

وی گفت: با وجود همه مشکلات بودجه ای و تحریم، بر اساس تجربه و با حمایت دولت علاوه بر فعال شدن طرح های راکد و نیمه تمام، طرح های جدید معدن و صنایع معدنی با همکاری بخش خصوصی و مناطق آزاد شروع کردیم که از جمله آنها طرح فولاد چابهار با ظرفیت سه میلیون تن می توان اشاره کرد و همچنین پروژه های صنایع انرژی بر در منطقه ویژه پارسیان و لامرد شروع شده است.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایسنا، با توجه به اینکه رشد فولاد در سال‌های اخیر به ویژه در دولت های قبلی نوسانات زیادی را تجربه کرده است انتظار می‌رود در دولت فعلی و با رویکرد جدیدی که به این صنعت شده شاهد رشد بیشتر و استفاده از تمام پتانسیل ها در این حوزه باشیم.

تصاویر
  •  ٩٠٠ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های فولاد استانی تزریق شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها