Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

اقتصاد ایران به ۱۰۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد

دوشنبه، 29 دی 1393 | Article Rating

یحیی ال اسحاق امروز در همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان تهران که در اتاق بازرگانی ایران در حال برگزاری است با اشاره به اینکه شورای گفت‌وگوی تهران دیر تشکیل شده اما همین تاسیس آن نیز اقدام مناسبی را برای رفع مشکلات بخش‌های مختلف اقتصادی بوجود خواهد آورد، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری نقش اساسی در اقتصاد دارد. کشوری که در حوزه سرمایه‌گذاری اقدام کارآمدی را انجام ندهد آینده خود را زیر سوال برده است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران کشور باید موضوع سرمایه‌گذاری را در اولویت کاری خود قرار دهند افزود: در حوزه اقتصاد باید با واقعیت‌ها روبرو باشیم و نباید این حوزه را تحت تاثیر تعارف‌ها و شعارها قرار دهیم به طوریکه اگر شعار در حوزه اقتصاد مطرح شود آینده خوبی برای کشور متصور نخواهد بود.

آل اسحاق اضافه کرد: در مقوله سرمایه‌گذاری در بخش اقتصاد کشور باید نخست واقعیت‌ها را مورد شناسایی قرار دهیم.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، رئیس اتاق بازرگانی تهران ضمن بیان اینکه توسعه یافتگی اقتصاد، زیرساخت‌ها و فراوانی منابع طبیعی، ثبات اقتصادی، فضای کسب و کار و هزینه کسب و کار به همراه نیروی انسانی از جمله شاخص‌های اصلی سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید تصریح کرد: کیفیت و عملکرد سازمان‌ها نیز باید در سرمایه‌گذاری ها مورد ارزیابی قرار گیرد. حتی در این زمینه استراتژی کشورهای منطقه و حتی موقعیت ژئوپولوتیک کشور نیز باید مد نظر سرمایه‌گذاران باشد.

وی تصریح کرد: بررسی نظام مالی و وجود برنامه‌های توسعه‌ای برای افزایش سرمایه‌گذاری در بخش‌هیا مختلف اقتصادی کشور بسیار حائز اهمیت است.

آل اسحاق با اشاره به اینکه در حال حاضر موضوع خصوصی‌سازی به کندی در کشور انجام می‌گیرد اظهار داشت: در حال حاضر پروژه‌های مختلف و فراوانی در کشور وجود دارد که باید با جذب سرمایه‌گذاری به مرحله اجرا برسد. به عنوان نمونه هم‌اکنون 38 پروژه در استان تهران قرار دارد.

وی اضافه کرد: بر اساس چشم‌انداز‌ها کشور باید هزار میلیارد دلار در سرمایه‌گذاری‌ها هزینه کند و حتی در حوزه نفت نیز باید 300 تا 400 میلیارد دلار اقدام به سرمایه‌گذاری نماید.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه موقعیت کشور به اضافه منابع و نیروی انسانی زمینه مناسبی را برای سرمایه‌گذاری فراهم کرده است، خاطر نشان کرد: مشکل فعلی فعالان اقتصادی نبودن نسخه نیست بلکه مشکل فضای تصمیم‌گیری‌هاست.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها