Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بررسي چشم‌انداز فولاد در همايش پنجم
 

بررسي چشم‌انداز فولاد در همايش پنجم

ﺳﻪشنبه، 30 دی 1393 | Article Rating
وزير صنعت، معدن و تجارت در جلسه اخير خود با كميته راهبردي پنجمين همايش چشم انداز  صنعت فولاد و معدن خواستار رسيدن ظرفيت توليد فولاد به 50 ميليون تن تا سال 1400 (حدود 6 سال ديگر) و 60 ميليون تن تا پايان سند چشم‌انداز شد، اين در حالي است كه پيش از آن بر اساس سند چشم‌انداز قرار بود تا سال 1404 ظرفيت توليد به 55 ميليون تن برسد.

از اين رو يكي از مهم‌ترين مباحث همايش پنجم فولاد چگونگي رسيدن به اين هدف‌گذاري و بررسي چالش‌هاي آن خواهد بود. فعالان صنعت فولاد كشور قصد دارند در مقالات و سخنراني‌هاي خود اين موضوع را كالبد شكافي و بررسي كنند كه آيا ذخاير كنوني معادن سنگ‌آهن و زغال‌سنگ كشور تكافوي اين ميزان توليد را مي‌دهد يا خير؟
بر اساس برآوردهاي اوليه صورت گرفته توليد 50 ميليون تن فولاد نيازمند حداقل 100 ميليون تن سنگ آهن است كه براي تامين آن بايد معادن بيشتري تجهيز شود و عمق اكتشافات معدني افزايش يابد تا ذخاير پنهان و غني‌تري از اين ماده معدني كشف شده و خيال فولادسازان را از بابت تامين مواد اوليه براي دهه‌هاي آينده راحت كند.

به گزارش استیل ایران به نقل از دنیای اقتصاد، رونمايي از سند استراتژي سنگ آهن كشور يكي از مباحث همايش پنجم خواهد بود كه در اين سند راهكارهاي اصولي رسيدن به ذخاير جديد سنگ‌آهن و تجهيز معادن در حال بهره‌برداري به‌طور دقيق پرداخته خواهد شد.


تصاویر
  • بررسي چشم‌انداز فولاد در همايش پنجم
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها