Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
هند کارخانه دومیلیون تنی فولاد درایران احداث می کند
 

هند کارخانه دومیلیون تنی فولاد درایران احداث می کند

چهارشنبه، 01 بهمن 1393 | Article Rating

هند در نظر دارد نخستین سرمایه گذاری بزرگدر ایران را از طریق احداث یک کارخانه دو میلیون تنی فولاد انجام دهد.


روزنامه انگلیسی زبان ایندین اکسپرس روز سه شنبه نوشت، شرکت فولاد هند (Steel Authority of India-SAIL) پیشنهاد احداث این کارخانه را با هزینه حدود 100 میلیارد روپیه مطرح کرده است.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، شرکت فولاد هند از دولت ایران خواسته است که 500 هکتار زمین را در نزدیکی بندرعباس برای احداث این کارخانه و 500 هکتار دیگر را در کنار آن برای گسترش آن در آینده فراهم سازد. 

این پیشنهاد در نشستی بین' نارندرا سینگ تومار' وزیر فولاد هند و غلامرضا انصاری سفیر ایران در هند در اواخر ماه میلادی گذشته مطرح شد.

شرکت فولاد هند خواستار دسترسی اختصاصی به سنگ آهن، سنگ آهک و دولومیت از ایران برای تضمین موفقیت اجرای این طرح شده است و انصاری نگرانی ها را در مورد قابلیت وجود منابع مواد اولیه رفع کرده و گفته است که حجم ذخایر معادن سنگ آهن ایران به 2.5 میلیارد تن بالغ می شود و این کشور مشتاق اکتشاف مشترک منابع طبیعی با هند می باشد.

براساس یک گزارش وزارت فولاد هند، شرکت فولاد هند پیشنهاد کرده است که گاز طبیعی باید به همراه مسیرهای ارتباطی ریلی و جاده ای در کنار دیوار این کارخانه به منظور انتقال مواد اولیه فولاد به آن وجود داشته باشند. 

شرکت فولاد هند پیشنهاد کرده است که کریدوری برای لوله کشی آب برای کارخانه شیرین سازی آب تدارک دیده شود. 

وزارت فولاد هند می خواهد که یک گروه کاری مشترک متشکل از شرکت های دولتی هند و یک نهاد ایرانی برای بررسی امکان اجرای این طرح تشکیل شود.

ایران همچنین آمادگی خود را برای تدارک محلی در نزدیکی بندر چابهار اعلام کرده است که می تواند از آن در انتقال سنگ آهن در صورت استخراج معادن حاجیگاک افغانستان توسط یک کنسرسیوم زیر نظر شرکت فولاد هند استفاده کند. 

این کنسرسیوم تحت عنوان 'شرکت آهن و فولاد افغانستان (Afghan Iron and Steel Company-AFISCO) تحت رهبری شرکت فولاد هند در مناقصه معادن حاجیگاک در سال 2011 پیروز شد.

گفته می شود که این معادن حاوی حدود 1.8 میلیارد تن سنگ آهن دارای درجه بالا می باشند. 

شرکت فولاد هند به همراه شرکت تجارت دولتی هند (STC) قراردادی را در اکتبر سال گذشته میلادی برای صدور یکصد هزار تن ریل به راه آهن ایران امضا کرد.

به ایران گفته شده است که محموله 20 هزار تنی از این ریل ها تا ژوئیه سال جاری به این کشور تحویل داده خواهد شد و بقیه بصورت اقساطی هر دو ماه یکبار به همین میزان ارسال خواهد شد.

تصاویر
  • هند کارخانه دومیلیون تنی فولاد درایران احداث می کند
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها