Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
مشکلات حمل و نقل چالش اصلی صادرات فولاد
 

مشکلات حمل و نقل چالش اصلی صادرات فولاد

شنبه، 04 بهمن 1393 | Article Rating
عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: بر اساس برنامه طرح جامعه فولادی کشور در سال 1404 قرار است نسبت صادرات 20 درصد تولید فولاد کشور باشد که برای رسیدن به این عدد یا نزدیک به آن، باید عوامل موفقیت کشورهای هم‌سوی خود را بررسی کنیم.


سیدحسین احمدی اظهار داشت: براساس برنامه طرح جامعه فولادی کشور در سال 1404 قرار است نسبت صادرات 20 درصد تولید فولاد کشور باشد در حالی که طی 10 سال این عدد حداکثر 7 درصد بوده است.

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: برای رسیدن به این عدد یا نزدیک به آن، باید عوامل موفقیت کشورهای هم‌سوی خود را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال کشور چین مواد اولیه را از ما خریداری و اقدام به تولید محصولات فولادی می‌کند و سپس این محصولات را با زیر قیمت و یا مشابه قیمت‌های داخلی به ایران صادر می‌کند.

احمدی تصریح کرد: به گفته چینی‌‌ها، دولت این کشور کل هزینه حمل صادراتی را از طریق مشوق مالیاتی کمک می‌کند چراکه با توجه به حجیم بودن محصول و دور بودن بازارهای هدف، این اقدام می‌تواند کمک بسیار شایانی برای توسعه صنعت فولاد باشد. 

وی اظهار داشت: متاسفانه در کشور ما به دلیل مشکلات حمل و نقل، صادرات این محصول نیز دشوار شده است؛ به عنوان مثال فولاد را از خراسان به افغانستان یا ترکمنستان می‌توانیم صادر کنیم و برای ارسال به عراق با مشکل مواجه هستیم.







منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

تصاویر
  • مشکلات حمل و نقل چالش اصلی صادرات فولاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها