Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

مذاکرات اعضای گروه دی ۸ برای انجام پروژه های سرمایه گذاری مشترک

چهارشنبه، 08 بهمن 1393 | Article Rating

محمدرضا نعمت زاده در نشست خبری امروز چهارمین نشست وزرای صنعت کشورهای دی هشت به بیان جزئیات دو روز مذاکره اعضای این سازمان پرداخت و اظهار داشت: در طول این دو روز 12 کمیته و کمیسیون تخصصی تشکیل و مطالب مختلفی در حوزه‌های سیمان، خودرو، سرامیک، تکنولوژی و استاندارد از سوی کشورهای عضو مطرح شد.

وی با بیان این مطلب که از برخی کشورهای حاضر در این نشست با اشاره به اینکه بخش خصوصی و دولتی برخی کشورهای عضو دی هشت در این نشست حضور فعالی داشتند افزود: به عنوان نمونه ترکیه با هیئتی 50 نفری متشکل از فعالان بخش خصوصی و دولتی در این همایش حضور پیدا کرده بود.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید براینکه در پایان این نشست دو روزه تأکیدات زیادی بر موضوع استاندارد سازی صورت گرفت، افزود: مبحث معادل‌سازی استانداردها ازسوی کشورهای عضو مطرح شد و در نهایت مقرر شد تا کشورهای دی هشت در این رابطه اقدامات لازم را انجام دهند.

نعمت زاده در ادامه این نشست خبری با اشاره به اینکه کشورهای عضو دی هشت موضوعات مختلفی در رابطه صنایع پیش رو در حوزه های بازرگانی و حمل و نقل نکات زیادی را مطرح کردند اظهار داشت: کشورهای عضو دی هشت جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر را در اختیار دارند به همین منظور می‌توانیم با گسترش همکاری‌های تجاری میان کشورهای عضو نقش زیادی را بر ارتقای بخش اقتصادی کشورها انجام دهیم. 

وی با تأکید براینکه درحال حاضر سطح تجاری بین مالزی و ترکیه حدود 400 میلیارد دلار درسال است، افزود: درصورتی که سطح تجاری کشورهای عضو دی هشت حدود 150 میلیارد دلار است این رقم نشان می‌دهد کشورهای عضو باید تلاش زیادی را برای گسترش تبادلات تجاری خود انجام دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید براینکه باید از ظرفیت‌های کشورهای عضو استفاده بهینه را انجام دهیم، گفت: ایجاد وب سایت‌ها و سایت‌هایی برای به روز رسانی اطلاعات کشورهای عضو دی هشت در نشست دو روزه مورد بررسی قرار گرفت به نحوی که روز گذشته وب سایت خودرو رونمایی شد و کشورهای عضو قرار است اطلاعات خود را در این سایت برای افزایش همکاری‌ها به روز رسانی کنند.

نعمت زاده ضافه کرد: با ایجاد وب سایت‌ها تکنولوژی و صنایع مورد نیاز کشورهای عضو به نحو مناسبی مبادله خواهد شد و در نهایت می‌توانیم در آینده گسترش همکاری‌ها را به وجود آوریم.

وی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به این پرسش که آیا در این دو روز آیا پروژه‌ای از سوی کشورهای عضور دی هشت در این دو روز  به مرحله جمع بندی و رسیده است یا خیر گفت: هیچ پروژه‌ای به مرحله جمع بندی نرسید اما اقدامات لازم را برای ایجاد همکاری‌های مشترک انجام دادیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه انجمن‌های مشترک در صنعت فولاد و سیمان را باید یکی از پروژه‌های مطرح شده در این نشست عنوان کرد، افزود: قرار شده انجمن‌ کشورهای دی هشت تأسیس و یک کشور مسئول سازمان‌دهی و مدیریت آن برای اجرایی‌شدن پروژه‌ها انجام دهد.

نعمت زاده با بیان این مطلب که کشورهای دی هشت در خصوص پروژه‌های سرمایه‌گذاری نیز مذاکراتی صورت گرفته است، اظهار داشت: اما هنوز این پروژه‌ها به مرحله نهایی نرسیده است چرا که متولی پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و آنها باید ضمن شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری اقدام به اجرایی شدن پروژه‌ها با کشورهای عضو کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که در این نشست تأکید کردید که موضوعاتی در خصوص سرمایه‌گذاری‌های مشترک از سوی کشورهای عضو مطرح شده است اما آیا تمهیداتی را برای اجرایی شدن این کار قرار خواهد داد یا خیر افزود: سرمایه‌گذاری‌های مشترک یکی از موضوعات اساسی عنوان شده وزرای کشورهای عضو دی هشت بود در مجموع درصددیم با شناسایی فرصت‌ها و پتانسیل‌ کشورهای عضور اقدامات لازم را با همکاری بخش خصوصی انجام دهیم.

ریاست کمیته فولاد در این اجلاس به انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران وجناب اقای دکتر سبحانی رئیس هیت مدیره، جناب اقای احرامیان عضو هیئت مدیره و جناب اقای دنیانور عضو انجمن سپرده شد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها