Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
استقبال ایران ازاجرای طرحهای فولادی درجنوب کشور باهمکاری کره جنوبی
 

استقبال ایران ازاجرای طرحهای فولادی درجنوب کشور باهمکاری کره جنوبی

یکشنبه، 12 بهمن 1393 | Article Rating

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان ایمیدرو در نظر دارد با مشارکت بخش خصوصی، طرح های جدید فولادی را در سواحل جنوبی ایران از جمله چابهار، بندرعباس و عسلویه به اجرا درآورد و از همکاری شرکت پوسکو کره جنوبی در این زمینه استقبال می کنیم.


مهدی کرباسیان در دیدار مدیر ارشد پوسکو کره جنوبی با وی، افزود: ایران برنامه های توسعه فولاد را برای دستیابی به ظرفیت تولید 55 میلیون تن فولاد خام تا سال 1404 در دست اجرا دارد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: میزان سرمایه گذاری در روش تولید فولاد با بهره گیری از سنگ آهن کم عیار کاهش می یابد بنابراین می توان بخشی از سبد تولید فولاد در ایران را به این روش اختصاص داد.

براساس این گزارش، 'جین سیک چوی'( Jin Sik Choi) مدیر ارشد شرکت فولادسازی پوسکو (POSCO) در این دیدار آمادگی این شرکت را برای اجرای طرح های فولادی با استفاده از فن آوری فاینکس(Finex) ابراز داشت.

مدیر ارشد پوسکو در این جلسه یادآور شد: این شرکت در سال 2014 یک کارخانه دو میلیون تنی و پیش از آن نیز یک کارخانه 1.5 میلیون تنی را با استفاده از روش فاینکس راه اندازی کرد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، برپایه روش فاینکس، استفاده از سنگ آهن ریز دانه 55 تا 65 درصدی بدون استفاده از گندله یا کلوخه سنگ آهن و یا کک سازی قادر به تولید فولاد خام است. روش مزبور به دلیل اینکه نیازی به کارخانه های گندله سازی، کک سازی یا کلوخه سنگ آهن ندارد، میزان سرمایه گذاری هم 30 درصد کاهش خواهد داشت.

تولید فولاد در ایران اکنون به دو روش کوره بلند و احیای مستقیم صورت می گیرد، ذوب آهن اصفهان تولید خود را به روش کوره بلند اجرا می کند و کارخانه های فولاد مبارکه، خوزستان و هرمزگان و شماری دیگر از واحدهای احداثی در سالهای اخیر به روش احیای مستقیم به تولید فولاد می پردازند.

براساس گزارش انجمن جهانی فولاد، ایران در سال 2014 با تولید 16 میلیون و 331 هزار تن فولاد خام به عنوان چهاردهمین فولاد ساز جهان معرفی شد و در خاورمیانه رتبه اول را به خود اختصاص داد.

تصاویر
  • استقبال ایران ازاجرای طرحهای فولادی درجنوب کشور باهمکاری کره جنوبی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها