Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
برای مقابله با دامپینگ تعرفه بر روی مقاطع طویل و تخت اعمال شود
 

برای مقابله با دامپینگ تعرفه بر روی مقاطع طویل و تخت اعمال شود

یکشنبه، 12 بهمن 1393 | Article Rating

به گزارش استیل ایران حمیدرضا طاهری زاده، نایب‌رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران مسئله دامپینگ را معظلی خواند که از چند جانب گریبان گیربازار فولاد شده است و گفت: در ابتدا در زمینه دامپینگ باید ببینیم که این مسئله از کجا و کدام کشورها شروع شده و به کدام کشورها ختم می شود. وی افزود: دامپینگی که از سال پیش شروع شد ابتدا از چین صورت گرفت و سپس تحریم آمریکا بر روسیه باعث شد که تمامی محصولات صادراتی روسیه به آمریکا در انبارها انباشته شود و آمریکا باوضع تعرفه 180درصدی بر روی محصولات روسی به ویژه ورق، صادرات روس ها به آمریکا را دچار مشکل کند.

طاهری زاده خاطرنشان کرد: ز طرف دیگر کشور ترکیه بعد از جنگ داعش و برخی مسائل سیاسی دچار تغییراتی شد؛ از جمله اینکه ارزش لیره ترکیه درمقابل دلار از 1.2 به 2.2 تغییر یافت و بنابراین توان صادراتی آنها نیز افزایش یافت. کشور بعدی اوکراین بود که بر اثر وقوع جنگ های داخلی تا حدودی ارزش پول خود را از دست داد و در نتیجه باز هم شاهد افزایش صادرات از این سمت شدیم.

مدیر عامل مجتمع صبا فولاد زاگرس اذعان کرد: در حال حاضربرای مقابله با این مسئله و حمایت از تولید و اشتغال داخلی قطعا بحث تعرفه باید مطرح گردد و امروزه، تعرفه را از مقاطع طویل باید شروع کنیم و در مرحله بعد درصورت لزوم به روی مقاطع تخت هم اعمال کنیم.

طاهری زاده به خبرنگار اخبار فولاد(بولتن داخلی انجمن تولید کنندگان فولاد ایران) گفت: پیشنهاد ما به دولت این است که در شرایط کنونی 30درصد به تعرفه مقاطع طویل افزوده شود و از طرف دیگرتعرفه شمش نیز 20درصد افزایش یابد.

تصاویر
  • برای مقابله با دامپینگ تعرفه بر روی مقاطع طویل و تخت اعمال شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها