Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
پیشرفت ۷۵ درصدی احداث گندله‌‎سازی فولاد خراسان
 

پیشرفت ۷۵ درصدی احداث گندله‌‎سازی فولاد خراسان

دوشنبه، 13 بهمن 1393 | Article Rating
مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان از پیشرفت 75 درصدی پروژه احداث واحد گندله‌سازی 2.5 میلیون تنی این شرکت خبر داد.


سیدحسین احمدی سلیمانی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه برنامه خراسان حرکت در راستای تکمیل زنجیره تولید فولاد بوده و در همین راستا احداث واحد گندله‌سازی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر پیشرفت پروژه احداث واحد گندله‌سازی فولاد خراسان بالغ بر 75 درصد بوده و امیدواریم این پروژه در نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه همزمان با بهره‌برداری از واحد گندله‌سازی قرار است فولادسازی شماره 2 نیز راه‌اندازی شود، اظهار کرد: در حال حاضر فولاد خراسان دارای ظرفیت تولید 700 هزار تن است که برنامه توسعه رسیدن به ظرفیت تولید 1.5 میلیون تن است که امیدواریم فولادسازی شماره 2 نیز نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری برسد.

او با بیان اینکه واحد کنسانتره‌سازی فولاد خراسان نیز طی 3 سال آینده راه اندازی خواهد شد، اضافه کرد: در همین راستا پیمانکار این پروژه فعال شده و اقداماتی مانند مهندسی پروژه، تجهیز کارگاه و آماده‌سازی نیز در حال انجام است. ظرفیت تولید واحد کنسانتره‌سازی نیز 2.5 میلیون تن پیش‌بینی شده که البته قابل ارتقا به 5 میلیون تن خواهد بود.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان خاطرنشان کرد: فولاد خراسان امسال تاکنون بالغ بر 550 هزار تن محصول ساختمانی تولید کرده و در واقع 12 درصد بالاتر از ظرفیت خود تولید داشته است و تا پایان سال نیز تولید شرکت به بیش از 600 هزار تن خواهد رسید.

احمدی اضافه کرد: در برنامه چشم‌انداز شرکت است که با توجه شرایط بازار کشور به سمت تولید و عرضه تیرآهن با سایزهای متوسط برویم.

او همچنین با بیان اینکه فولاد خراسان از حدود یک سال قبل تاکنون که دولت محدودیت صادرات فولاد را برداشت بالغ بر 70 هزار تن صادرات داشته است، عنوان کرد: حدود 40 تا 45 هزار تن از این رقم مربوط به 10 ماهه امسال بوده است. ضمن اینکه صادرات نیز به کشورهایی مانند افغانستان و پاکستان انجام می‌شود. همچنین صادرات فولاد خراسان با رشد 135 درصدی در سال جاری نسبت به سال قبل روبرو شده است. ارزش صادرات نیز در سال جاری تاکنون حدود 20 میلیون دلار بوده است.

مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان برنامه تولید سال آینده فولاد خراسان را 600 هزار تن اعلام کرد و افزود: در سایر حوزه‌ها نیز تولید 800 هزار تن شمش و 1.2 میلیون تن آهن اسفنجی پیش‌بینی می‌شود. واحد گندله‌سازی نیز چون در نیمه دوم سال وارد مدار تولید خواهد شد آمار تولیدش از سال 1395 محاسبه خواهد شد.

احمدی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا فولاد خراسان قصدی برای ورود به عرصه معدنکاری و اکتشافات معادن را ندارد؟ گفت: ما وارد این حوزه نشده‌ایم و شاید اگر شرایط لازم پیش بیاید و ایمیدرو موافقت کند و تجهیز معادن را به سرمایه‌گذاران واگذار کنند وارد این عرصه‌ها نیز شویم.

تصاویر
  • پیشرفت ۷۵ درصدی احداث گندله‌‎سازی فولاد خراسان
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها