Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

افزایش ۱۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران در ژانویه ۲۰۱۵

دوشنبه، 13 بهمن 1393 | Article Rating
با رسیدن میزان تولید نفت عراق به رقمی بی سابقه، حجم تولید نفت اوپک در ماه ژانویه افزایش یافت و موجب شد که قیمت نفت به نزدیکی پایین ترین ارقام در 6 سال گذشته برسد.
بر اساس تحقیقات انجام شده از شرکت های نفتی، تولید کنندگان و تحلیلگران، تولید کشورهای عضو اوپک در ماه ژانویه با رشد 483 هزار بشکه ای به 30.905 میلیون  بشکه در روز رسید که ناشی از افزایش تولید در عراق، عربستان و آنگولا بود.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، رشد تولید در حالی رخ می دهد که قیمت نفت به پایین ترین سطح از سال 2009 تاکنون رسیده است. اوپک در نشست ماه نوامبر خود میزان تولید خود را بدون تغییر حفظ کرد و این پیام را به بازار ارسال کرد که گروه اجازه خواهد داد قیمت ها تا حدی پایین بیاید که میزان تولید نفت آمریکا که به بالاترین رقم در 3 دهه گذشته رسیده، کند شود.

جان کلیداف، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «واضح است که یک جنگ بر سر سهم بیشتر از بازار بین اعضای گروه در جریان است... عراقی ها احساس می کنند سهم بیشتر از بازار حقشان است و در ارائه تخفیف قیمت نفت تهاجمی تر از همه عمل کرده اند.»
بر اساس این گزارش، تولید نفت عراق در ماه ژانویه با 200 هزار بشکه افزایش به 3.9 میلیون بشکه در روز رسید که بیشترین رشد پس از عربستان بود. میزان تولید عراق در حالی افزایش یافته که این کشور میزان نفت عرضه شده از اقلیم کردستان را به صادرات خود اضافه کرده، در حالی که میادین نفتی جنوبی آسیبی از حملات داعش ندیده اند.
میزان تولید نفت ایران نیز در ماه ژانویه 10 هزار بشکه در روز افزایش یافته و به 2.78 میلیون بشکه رسیده است که اولین افزایش تولید از ماه ژوئن تاکنون است. ایران در فاصله سال های 1991 تا جولای 2012، یعنی قبل از تشدید تحریم های غرب، روزانه 3.1میلیون بشکه نفت تولید می کرد.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها