Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
حمایت تعرفه‌ای مسکن موقت صنعت فولاد
 

حمایت تعرفه‌ای مسکن موقت صنعت فولاد

دوشنبه، 13 بهمن 1393 | Article Rating

بهادر احرامیان عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد ایران و مدیر عامل نورد فولاد یزد گفت:حمایت‌های تعرفه‌ای در کوتاه‌مدت برای استقرار و ایجاد یک صنعت جزو الزامات محسوب می‌شود. این اقدام در کوتاه‌مدت به توسعه صنایع کمک خواهد کرد، اما تجربه جهانی نشان می‌دهد حمایت‌های تعرفه‌ای از صنعت، در بلندمدت اثرات چندان خوبی به همراه ندارد و ممکن است توان رقابتی صنایع در بازارهای جهانی را کاهش دهد.

درحال‌حاضر انعکاس حمایت‌های تعرفه‌ای، آن‌طور که باید درست نبوده و تعریف مناسبی در جامعه پیدا نکرده است. به‌عنوان مثال حمایت‌های تعرفه‌ای در صنعت فولاد حضور چندانی ندارد و کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدکننده فولاد به هیچ وجه حمایت‌های تعرفه‌ای را راهکاری برای بلندمدت نمی‌دانند. درحال‌حاضر نیز با مطرح شدن دامپینگ چین و روسیه (به دلیل تغییرات ایجاد شده در ارز این کشور) در بازار فولاد، فعالان این حوزه خواستار اقدامات ضددامپینگ هستندکه حمایت‌های تعرفه‌ای در کوتاه‌مدت یکی از این ابزارهاست. در واقع به دلیل نبود سیاست‌ها و ابزار ضددامپینگ در کشور فعالان این حوزه حمایت‌های تعرفه‌ای را درمانی کوتاه مدت برای این مشکل می‌دانند.

به‌طور کلی حمایت‌های تعرفه‌ای در بلندمدت نمی‌تواند تاثیری بر توسعه بخش معدن و صنایع آن داشته باشد و باید از آن به‌عنوان درمان موقتی استفاده شود. زیرا در حالت کلی تولید فولاد در کشور به حمایتی نیازمند نبوده و مزیت‌های فراوانی برای رقابت در بازارهای جهانی در اختیار دارد. این موضوع برای سایر صنایع معدنی نیز وجود دارد. برای توسعه بخش معدن و حضور در بازارهای جهانی باید به دنبال سیاست‌های ضددامپینگ باشیم، با تعرفه‌های حمایتی نمی‌توان موفقیت چندانی به‌دست آورد.

تصاویر
  • حمایت تعرفه‌ای مسکن موقت صنعت فولاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها